تربیت عالمان انقلابی؛ تبلور سیره جعفری در نهاد امام راحل
تربيت عالمان انقلابي؛ تبلور سيره جعفري در نهاد امام راحل

تربیت عالمان انقلابی؛ تبلور سیره جعفری در نهاد امام راحل

حجت الاسلام رضاپور، مدير کانون فرهنگي هنري شيخ بهايي بجنورد با اشاره به سيره تربيتي، پرورش دانشمندان بسيار توسط امام صادق (عليه السلام) و عنوان تأسيس دانشگاهي ديني، امام راحل را مصداق پرورش يافته مکتب جعفري و مدافع حقانيت اسلام با تربيت نيروهاي عالم و انقلابي معرفي کرد.
شناسه خبر : 27812 تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «محمد کاظم رضا پور»، مدیر کانون فرهنگی هنری شیخ بهایی مسجد روستای طراقی ترک  بجنورد با تسلیت فرا رسیدن بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت پیشوای مذهب جعفری، حضرت امام صادق  (علیه السلام) به سیره ارزشمند و متعالی آن امام همام اشاره کرد و جایگاه والای امام صادق(علیه السلام) را  در شاگرد پروری و تربیت دانشمندان دینی مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه افزود: آن امام همام مروج و نشردهنده اصلی مکتب اسلام است  از همین رو معروف به رئیس مکتب تشیع شده اند.

 حجت الاسلام رضا پور اضافه کرد: در زمان امامت  امام صادق(علیه السلام)  شورش های زیادی رخ داد که مهمترین آن جنگ  و درگیری میان  اقوام بنی عباس و بنی امیه بر سر خلافت و حکمرانی بود  که امام بزرگوار  با تمام هوش و زکاوت خویش توانستند از آن برای  ترویج مکتب تشیع امتیاز و فرصتی  ویژه خلق کنند.

 

وی در تکمیل مطالب قبل اظهار داشت: امام صادق (علیه السلام) بزرگترین دانشگاه اسلامی که حدود 4هزار شاگرد در این مجموعه بدون واسطه یا با واسطه از تعالیم حضرت بهره می بردند را تأسیس کرد و مکتب ناب اسلام و شیعه را در جهان به واسطه ی همین شاگردان و صحابه پرورش داد.

 وی یکی از این صحابه و شاگردان را همچون «زُرارَة بن اَعْیَن بن سُنسُن شَیبانی کوفی»، نام برد و اضافه کرد: وی  جزء راویان و فقیهان بزرگ شیعه است که در منابع و درهربابی از فقه روایتی از زراره بیان شده است که نشان از بزرگی این شخص دارد.

وی در بخشی دیگر با عنوان اینکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم)  و اهل بیت(علیهم السلام)  بهترین الگودر زندگی ما هستند، به شخصیت والا و بی تکرار امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل فرزند تربیت شده مکتب و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) است و ایستادگی ایشان و دفاع از حقانیت اسلام، نمود این موضوع مهم است.

وی اضافه کرد:  بدون شک ایستادگی امام راحل در برابر ظلم و تبیین حقوق حقه اسلام و مسلمین حتی در شرایط سخت، سبب پیروزی انقلاب شد.

 مدیر کانون فرهنگی هنری شیخ بهایی روستای طراقی ترک بجنورد به دیگر صفات امام راحل به عنوان تربیت شده مکتب جعفری اشاره کرد و افزود: امام راحل فردی انقلابی و متعبد بود و توانست شاگردانی عالم و انقلابی تربیت کند.

حجت الاسلام رضا پور امام راحل را نمونه بارز الگوی رفتاری و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی پرورشیافته مکتب اسلام برای  هر جوان ایرانی و غیر ایرانی که به اهداف والای می اندیشد، نام برد.

پایان/