یادمان شهیدان محله حر بجنورد با محوریت یادبود حرِ شهدای مدافع حرم بنا می شود
يادمان شهيدان محله حر بجنورد با محوريت يادبود حرِ شهداي مدافع حرم بنا مي شود
با تاسی نوجوانان به شهدا؛

یادمان شهیدان محله حر بجنورد با محوریت یادبود حرِ شهدای مدافع حرم بنا می شود

يادمان شهداي محله حر بجنورد با محوريت بناي يادبود شهيد «مجيد قربانخاني»، معروف به حر شهداي مدافع حرم به همت جوانان اين محله و فعالان کانون فرهنگي هنري مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالي فرج الشريف) اين محله احداث مي شود.
شناسه خبر : 27829 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۸

به گزارش ستادارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «محمد رستمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) منطقه حر بجنورد، در این باره به ارادت نوجوانان و جوانان این محله به شهید والامقام  «مجید قربانخانی» از شهدای مدافع حرم، اشاره کرد و گفت: اولین بار عکسی از شهید همراه با زندگینامه اش سر در هیئت و مسجد نصب شد  و جوانان و نوجوانان به زندگینامه این شهید علاقمند شدند.

 

وی  ادامه داد: شهید قربانخانی پیش از شهادت، با خالکوبی روی بدنش و چاقوی ضامن دار همراهش و مرام  لوتی گری و لاتی شناخته می شد که کسی فکرش را نمی کرد برای دفاع از حریم زینبی آموزش ببیند و راهی جنگ علیه نیروهای تکفیری و داعش شود، همین موضوع جوانان محله حر که اغلب همین مرام و مسلک را دارند، بسیار متاثر کرد.

رستمی در ادامه این توضیحات با شوق مضاعف شهید قربانخانی را «رفیق خوشبخت ما» خطاب کرد و افزود: تهیه بسته های فرهنگی حاوی تمثال شهید قربانخانی و نشر زندگینامه آن شهید مدافع حرم، خیلی از جوانان را مرید شهدا کرد و برخی خواهران با تاسی از شهید حجاب برتر و چادر را انتخاب کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) منطقه حر بجنورد، همنطور توضیح داد: پس از آن مرام شهید در محله  الگو شد و هر برنامه ای؛ از برنامه های فرهنگی و مناسبتی تا دستگیری از مستمندان و کمک های همدلانه شامل یکهزار بسته غذایی و 5 هزار پرس غذای گرم، با نیت و مزین به نام آن شهید والامقام جان می گرفت.

رستمی در ادامه اعلام کرد: پس از آن جوانان محله تصمیم به احداث بنای یادبود شهید  قربانخانی و شهدای محله حر گرفتند که هم اکنون ساخت این پروژه بیش از یکماه است که آغاز شده و به نیمه رسیده و در حال تکمیل شدن است.

 وی همچنین ادامه داد: پروژه یادمان شهدا در ابعاد 7 در7 متر مربعی در محله حر که از مناطق حاشیه شهر بجنورد بنا شده و 100 میلیون نیز هزینه دارد که این هزینه با یاری جوانان و نیز شهرداری تامین می شود.

 

گفتنی است، شهید مجید قربانخانی،  معروف به «حر شهدای مدافع حرم»  متولد ۱۳۶۹است. او در سال ۱۳۹۴ در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از سه سال از طریق آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی و به ایران منتقل شد.

 

پایان/