«من رأی می دهم» به تعبیر نقش آفرینی اهالی فهما در خراسان شمالی
«من رأي مي دهم» به تعبير نقش آفريني اهالي فهما در خراسان شمالي
در آستانه انتخابات 28 خرداد 1400؛

«من رأی می دهم» به تعبیر نقش آفرینی اهالی فهما در خراسان شمالی

مديران و فعالين کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي بر ضرورت شرکت در انتخابات 1400 تاکيد کردند و تک تک آحاد واجد شرايط حضور در پاي صندوق هاي راي را به مشارکت حداکثري فراخواندند.
شناسه خبر : 28157 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ تنی چند از فعالان و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا ضمن تاکید بر اهمیت حضور در این صحنه سرنوشت ساز، تک تک  واجدین شرایط رأی دادن را به اقدامی مجاهدانه و نقش آفرینی در این عرصه فراخواندند و در این راستا با برگزاری نشست های روشنگرانه، راه اندازی کانال ها و گروه های مجازی، اجرای پاتوقی گروه های سرود کانون ها در مناطق مختلف شهری و روستایی  اقدام کردند.

 

*«محمد رستمی» یکی از مدیران جوان و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف)  منطقه حر بجنورد، طبق وصیت شهدا،همان هایی که خون بهای آنها در ذمه ماست وامروز در جواب خون بهایشان پای صندوق رای میاییم.

وی به زیبایی اضافه کرد: یکی از رفقای هم رزم حاج قاسم ایشان را در خواب دیده بود که پا برهنه برای رأی دادن می دوید، شاید حاج قاسم می خواست به ما بگوید  امر ولی فقیه برای شرکت در انتخابات روی زمین نماند.

 

*«سجاد قلی پور»، مربی گروه سرود «کوثر ولایت» کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها)  اسفراین مشارکت در انتخابات را سبب ‌ توسعه و پایدار نظام جمهوری اسلامی  ایران عنوان کرد و گفت: حضور حداکثر مردم در پای صندوق‌های رأی با تجه به تاکید مقام معظم رهبری و انتخاب اصلح نقش و تاثیر بسزایی در رسیدن به اهداف ملی و فراملی نظام دارد

وی در ادامه با عنوان اینکه  هر اندازه که مشارکت مردمی در انتخابات بیشتر باشد رسیدن به اهداف و اجرایی شدن برنامه‌ها نیز عملی تر خواهد شد، خواستار شد: تمام عوامل برگزاری انتخابات باید هدف اصلی خود را بر صیانت از آرای مردم و انتخابات سالم معطوف کنند.

 

*«سارا رنجبر»، مدیر کانون طریق النور روستای سیساب بجنورد نیز در این باره  با عنوان اینکه انتخاب رئیس جمهور در کشور ایران یک حرکت کاملا مبتنی بر نظر مردم است که هر چهار سال یکبار رئیس جمهوری خود را بر اساس معیارهای مشخص که همان میزان پیشرفت کشور است انتخاب می کنند، افزود:  یکی از مهمترین معیارهایی که باید به آن توجه کرد میزان پیشرفت کشور در زمان هر رئیس جمهور است، این نکته می تواند بسیاری از مسیرهای انتخاب را برای ما مشخص کند.

وی با اشاره به برگزاری نشست های روشنگرانه در روستاهای مختلف بجنورد، به نقش مساجد  و فعالین آن اشاره کرد و اظهار داشت: اهالی مسجد با بیشترین ارتباط میان بدنه مردم قطعا نقش بسیاری در شور و شعور انتخابات ایفا می کنند و در چنین زمانی که حساسیت انتخابات به اوج خود رسیده است فعالان مسجدی به ویژه در کانون های مساجد که اولویت فعالیت آنها بصیرت افزایی است، می توانند شهروندان را نسبت به انتخاب درست آگاه تر کنند.

 

حمیده  باقری»، رابط کانون حضرت علی اکبر (علیه السلام) روستای ینگه قلعه بجنورد با صراحت و تاکید بر حضور در انتخابان  پیش رو گفت: من اگر بخواهم نظرخود را درباره  شرکت در انتخابات بگویم  ابتدا آن را یک وظیفه  شرعی ودینی می دانم و پس از آن لبیک به فرمایش رهبرم و دیگری نابودی و ناکام ماندن دشمنان و زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) بهترین تعبیر می دانم .

وی هم افزایی و بصیرت بخشی فعالان کانون ها در فضای مازی و جلسات حضوری را بسیار موثر خواند و گفت: د راین روزهای منتهی به انتخابات  تلاش کردیم تا این مهم محقق شود.

 

*«محمد کاظم رضا پور»، مدیر کانون فرهنگی هنری شیخ بهایی روستای طراقی ترک بجنورد، نیز در ادامه  با عنوان اینکه  وضعیت و اهداف و تقدیرمان تغییر نخواهد کرد الا با ایجاد شرایط و انتخابی که خودمان رقم می زنیم، گفت: فعالان کانون ها با تمام توان باید تلاش کنند  تا  ولایتمدارانه و آگاهانه با توضیح و شفاف سازی درست، زمینه حضور پرشور و  انتخاب اصلح را فراهم آورند.

وی ادامه داد: حتی برای آن  جوان و یا کهنسالانی که  در دورترین روستاها هستند  چرا که انتخاب درست حتی در زندگی او هم تأثیر گذار هست و نقش آفرینند.

 

*«محمدرضا نگهبان»، مدیر کانون فرهنگی هنری نورالشهدا مسجد سید الشهدا (علیه السلام) شیروان، با بیان اینکه اکنون کشورمان در مهم ترین پیچ تاریخی قرار دارد، اضافه کرد: در شرایطی قرار داریم که  دشمنان قسم خورده ایران اسلامی با راه اندازی شبکه ها، سایت ها و طرح نقشه های تفرقه انگیز انتخابات پیش رو و مشارکت مردم را زیر سوال می برند و عده ای  نیز خواسته و ناخواسته در داخل آنها را همراهی می کنند.

وی  در ادامه  ضمن عنوان این مطلب که دشمنان همه با هم به هر قصد و نیتی آمده اند تا ایران عزیزمان را زمین بزنند، به قول سردار دلها ایران حرم است و وظیفه ما بچه های مساجد این است که ولایت فقیه را تنها نگذاریم و با ترغیب دیگران به شرکت در انتخابات و انتخاب فرد انقلابی، دلسوز، توان مند و با دغدغه پیروز شویم.

نگهبان نقش کانون های مساجد را بصیرت افزایی و فراخوان حداکثری و انتخاب اصلح  نام برد و گفت: شهدا با نثار خون خود از انقلاب دفاع کردن اینک نوبت ماست تا با رای خود و انتخاب اصلح پای انقلاب بمانیم و امیدوار باشیم تا ریشه فساد خشکانیده شود و اهداف و آرمان های امام و رهبری در این مرز و بوم  جاری شود.

 

نجفعلی تاتار» مدیر کانون فرهنگی هنری اندیشه  مسجد جامع روستای اسفید اسفراین حرف دل شهدای هشت سال جنگ تحمیلی مدافع حرم بخصوص سردار دلها، حاج قاسم عزیزمان ومدافعان حریم ولایت میدان جنگ ونبرد با استکبار جهانی ما بود، تصریح کرد: هنوزهم جنگ ادامه دارد و وظیفه شرکت در انتخابات و  انتخاب  دولت کارآمد برای نظام جمهوری اسلامی برعهده تک تک ماست .

 

*«زهرا براتی» مدیرکانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین نیز در ادامه این گفتگو اظهار داشت: درنظام مردم سالاری دینی همه مردم با شرکت در انتخابات فردای کشورشان را می سازند وسرنوشت کشورشان را با همین انتخاب های درست رقم میزنند و مردم با شرکت در انتخابات نقشه ها وامیدهای دشمن رو ناامید می کنند.

وی حضور در انتخابات  را یک وظیفه دینی  عنوان کرد و افزود:  چون مسجد سنگر و مأمن وبزرگترین پایگاه اجتماعی وفرهنگی ودینی وسیاسی بوده واعضای مسجد وکانون های فرهنگی وهنری در همه عرصه ها یار وپشتیبان نظام بودند دراین  دوره از انتخابات نیز همچون گذشته با حضور خود مشت محکمی بردهان دشمنانی خواهند زد که هرروز برای این ملت رنجدیده نقشه های شوم می کشند و با انتخاب اصلح ترین فرد آینده خوبی برای کشور رقم می زنند.

 

*«زهرا انصاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام  حسن مجتبی (علیه السلام) روستای گسک از توابع اسفراین  نیز اعلام کرد:  رأی می دهم برای برای پاسداری از ولایت فقیه، آینده کشورم و ادامه راه شهیدان و تداوم راه سردارشهید حاج قاسم سلیمانی عزیز و این مهم را وظیفه شرعی وملی خودمی دانم.

وی نقش کانون ها را مبلغ و تبیین کننده این موضوع مهم عنوان کرد و افزود: تبیین درست همیشه وهمه جا بهترین ومهمترین نقش را ایفا کرده اند وان شاء الله ازاین پس هم این نقش پررنگ تر وتاثیرگزارتر خواهد شد.

 

*«غلامرضا مکرمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد (علیه السلام) شیروان با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات 1400 به برنامه های این کانون در این بار اشاره کرد و گفت:  برگزاری کلاس بصیرتی برای نمازگزاران به مدت 12شب تاپایان انتخابات، برگزاری مسابقه ازکتاب بصیرتی انتخابات ویژه بسیج واعضای کانون، ارشاد لسانی با موضوع انتخاب درست توسط حجت الاسلام قنبر زاده   امام جماعت مسجد،  پخش کلیپ  با هدف بصیرت افزایی نمازگزاران  و فعالان مسجدی از اهم اقدامات این کانون برای حضور حداکثری افراد پای صندوق های رأی اعلام کرد.

 

*«حجت الاسلام الهی» مدیر کانون فرهنگی هنری سفیران هدایت  مسجد موسی بن جعفر (علیه السلام) منطقه حصار شیرعلی  بجنورد نیز حضور در انتخابات را وظیفه شرعی آحاد واجدین شرایط نام برد و گفت: باید در حمایت و پیروی از نظام و ولایت فقیه و تداوم راه  شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم  از جمله شهید والامقام سردار سلیمانی، در این انتخابات شرکت کنیم و مروج این امر مهم باشیم.

وی حضور در انتخابات را بیمه کردن  آینده وطن اسلامی  برشمرد و گفت: با انتخاب فردی  و افرادی  دلسوزو انقلابی برای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش آفرین باشیم.

 

 

*«هاشمی» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد قائم شهرک گلستان بجنورد  نیز درتاکید بر اهمیت حضور در پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات پیش رو جمله معروف شهید سلیمانی که ایران حرم است را بیان کرد و و گفت:  ما مدافعان حرم وهر کدام از این رأی ها تیری است برقلب دشمنان ما که مدام نه به انتخابات را تبلیغ می کنند.

 

*«حجت الاسلام نوباغی»، مدیر کانون فرهنگی هنری موسی بن جعفر (علیه السلام) گرمه در مورد  انتخابات عرض کنم که انسان همواره در معرض انتخاب در زندگی قرار دارد و آنچه که اهمیت دارد در این انتخاب اصلح‌ترین انتخاب است. این چهره شاخص را باید با ملاک‌های رهبری معظم انقلاب تطبیق داد و اصلح‌ترین و صالح‌ترین فرد را انتخاب کرد تا شاهد تغییرات جدی در ساختار مدیریتی کشور باشیم.قطعاً حضور حداکثری و مشارکت همه اقشار جامعه به ویژه جامعه علمی کشور برای تبیین انتخاب اصلح و تغییر و تحول در شرایط امروز کشور می‌تواند حائز اهمیت باشد و این تغییر و تحول در اراده ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی وجود دارد و قطعاً محقق خواهد شد.

 

*«محمد کاظم زاهدی» هنرمند مسجدی و از فعالان کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم (علیهم السلام) روستای قلعه خان  شهرستان مانه و سملقان  با عنوان اینکه حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی بر تمامی ما واجب است و گفت:  انتخاب اصلح نیز اهمیتی کمتر از حضور در انتخابات ندارد  چرا که شرکت در انتخابات و سهیم شدن در تصمیم گیری کشور در کنار تقویت هویت ملی، موجب اقتدار روز افزون نظام در میان هجمه های دشمنان خواهد شد

وی نقش فعالین بخصوص قشر جوان کانون ها هم در تبیین و تشویق و ترغیب سایر آحاد مردم برای حضور در این انتخابات بسیار موثر و نتیجه بخش خواهد بود.

 

*«میلاد قربانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد  پنج تن آل عباء بجنورد اهمیت حضور درانتخابات در این دوره باتوجه به مشکلات اقتصادی وتبلیغات منفی دشمنان می تواند ضمن تعیین سرنوشت چهارساله  مشروعیتی دوباره به نظام در جنبه داخلی وخارجی بدهد، دانست.

وی در توضیح بیشتر افزود:  دربحث داخلی مایه دلگرمی و امیدواری وبحث خارجی باحمایت کامل برای احقاق حق ملت در پای هر میز مذاکره ای اقتدار ایران اسلامی تثبیت می شود.

وی تصریح کرد: برای افزایش مشارکت باید با تبیین آثار مشارکت سیاسی و دلایل مثبت آن برای مردم در مسائلی مانند مشکلات اقتصادی و.. صورت گیرد. 

 

*«حیدر آذرسا» مدیر کانون فرهنگی هنری  شهید آذرسا مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام) بجنورد با عنوان اينکه بهترين کارهايي که مي توان در زمينه حضور مردم در انتخابات انجام داد  را بالا بردن اميد و انگيزه از طرف رسانه ها عنوان کرد  و افزود: روشنگري و آشنا کردن مردم با اهداف دشمنان  و در مقابل  تبيين و بيان دستاورد هاي انقلاب اسلامي  به حضور پر شور مردم کمک مي کند.

وي در ادامه به نقش کانون هاي مساجد  و فعالان فرهنگي و مذهبي اشاره کرد و عنوان داشت:  در کانون ها واقع به عنوان رسانه هاي سنتي مسلمانان هستند که مي توانند با افزايش آگاهي عمومي زمينه شرکت و حضورحداکثري در انتخابات را براي مردم فراهم کنند و مردم را با اثرات حضور آن ها در انتخابات آشنا کنند.

 

*«سجاد سالاری» مدیر کانون فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اسفراین  نیز گفت:  حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات باعث می شود هم اتکای حکومت و ارکان مختلف کشوربر آراء بیشتر شود وهم نقش بازدارندگی در مقابل خطرات موجود در وضع پر آشوب منطقه ای داشته باشد و بتواند نقش محافظتی در مقابل خطرات امنیتی و غیر امنیتی که ممکن است کشور را تهدید کند، ایفا نماید.

وی تصریح کرد: در انتخابات شرکت کنیم و یا نکنیم این را بدانیم مملکت بدون رئیس جمهور نمی ماند، فقط تفاوتش در این است که یکی دیگر می رود پای صندق رأی وبرای ما رئیس جمهور انتخاب می کند.

 

*«امین حقانی»، مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد علی بن ابیطالب (علیه السلام) اسفراین با بیان اینکه  متأسفانه گاها مشاهده می شود بعضی از دوستان که از عملکرد برخی مسئولان گله مند هستند، نسبت به شرکت در انتخابات کم لطفی می کنند حتی ممکن است خودشان به همین مسئولان رأی داده باشند واعلام می کنند  الان میکند هر بیاد اوضاع همین میشه پس رای دادن و ندادن یکسان است،  این موضوع را رد کرد.

وی ابا صراحت گفت: در حالی ک اگر با نیت خیر و الهی و با شناخت حق و  باطل بجای اینکه به شخص رای بدهیم به حق رأی بدهیم هیچ وقت از انتخاب  خود پشیمان نمی شویم حتی اگر شخص مورد نظر با وسوسه شیطان از راه حق خارج شود.

 

*«سید محمد مرتضوی» مدیر کانون فرهنگی هنری ثارالله  مسجد امام حسین (علیه السلام)  در این باره با استناد به آیات متبرک قرآن کریم با عنوان اینکه انسان آگاه برای تامین  سعادت  خود با اتکا به عقل  انتخاب اشتباه نم یکند و اصلح را انتخاب می کند، شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح را مورد توجه قرار داد و مهم خواند.

وی با عنوان اینکه طبق فرمایش امام راحل مسجد سنگراست و مسجد ها را خالی نکنید،  کانون های مساجد را با ایجاد زمینه روشنگری و  فضای تبادل صحیح اظهار نظرهای مختلف، نقش آفرین خواند و خطاب ه اهالی مسجد گفت: بیاید با  گفتار نرم و اثربخش در سنگر مساجد برای سرافرازی ایران اسلامی و دفاع از ارزش ها اثرگذار باشیم.

 

*«هاجر السادات هاشمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری رأفت  شوقان نیز در این باره شرکت در انتخابات پیش رو را لبیک به ندای رهبری و تداوم راه شهدا  دانست و گفت: همه تلاشمان را به کار برده و میبریم تا شاهد حضور حداکثری افراد در این عرصه باشیم.

وی تقدیر از رأی اولی ها و برگزاری  برنامه های بصیرتی توسط کانون را اعلام کرد و گفت: در فضای مجازی نیز با تبلیغات گسترده در مناطق مختلف شهری روستایی سعی کردیم اثرگذار باشیم.

 

 

*«امیر فخری»  مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای ارکان  بجنورد  نیز در این باره اهمیت حضور در انتخابات گفت: این دوره  پیچ تاریخی انتخابات  باید نام گذاری کنند چرا چون که با یک رای اوضاع تغییر خواهد کرد. 

وی فرد اصلح را پیرو  خط رهبری و تحت فرمان ولی امر مسلمین نام برد و اضافه کرد: ما موظفیم چهره به چهره با افراد صحبت شود تا زمینه شرکت در انتخاباتی پرشور رقم بخورد و مقابل هجمه های دشمنان بایستیم.

 

*«زهرا نوری»، رابط فعال کانون فرهنگی هنری امام علی (علیه السلام) روستای قلی شهرستان جاجرم با بیان اینکه اصل همانا تشکیل دولت انقلابی است و افراد، فرع قضیه هستند، انتخاب اصلح و و بر حق را مورد توجه قرار داد و گفت: رییس جمهور منتخب مردم در آینده نیز انتظار داریم که برای تحقق  منویات رهبر معظم انقلاب در طول دوران خدمت خویش به همراه اعضای کابینه قدم برداشته و مدافع اجرای عدالت و حقوق حقه مردم وفادار و سرافراز میهنمان باشد.

 وی  اعتلای فرهنگ قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)  چه در داخل و چه در خارج از مرزهای ایران را از فرد منتخب ملت نیز مطالبه کرد.

 

 

*«علی ریحانی» از فعالان مسجدی و عضو کانون شعید رستمعلی نوری بجنورد  نیز گفت: ما در انتخابات مختار به انتخاب آزاد هستیم نه انتصابی وجود دارد و نه اجباری ما وظیفه داریم به حکم شرعی خود عمل کنیم و طبق فرمایشات نماینده امام عصر(عج) رهبر معظم انقلاب، به فردی که تمامی صلاحیت هایی که بیان کردن را به عنوان شخص اصلح انتخاب کرده و رأی بدهیم.

 

*«بهزاد داورپناه» مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام)  اسفراین انتخابات به اندازه انقلاب اسلامی مهم است چرا که سرنوشت یه ملت رقم می خورد، گفت: انتخابات ابزاری قدرت است و نشانه زنده بودن یک حکومت و یک کشور است.

وی ادامه داد: مراکز فرهنگی از جمله کانون های فرهنگی مساجد می‌تواند نقش مؤثری در این کار داشته باشد که  از جمله روشنگری،  بصیرت افزایی، تبیین معارف و معانی والای دموکراسی اسلامی، جلوگیری از پخش شایعات، مقابله با دروغ ها، پاسخگویی به مردم درمورد مسائل موجود و مشکلات و توجیه مردم جهت شرکت در انتخابات می توان نام برد.

 

*حجت الاسلام «علی ابراهیمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور اسفراین انتخابات یک پدیده بسیار مهم برای تحقق آرمان‌های انسانی و آزادی خواهی است انتخابات یک فرصت بزرگ برای ملتی که به دنبال عدالت تعالی است و ظرفیت بزرگ فوق العاده برای توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور است ،ملتی که مطالبه گر خواهان دخالت در آینده کشور است بهترین ابزاربرای  نزدیکی افکار بدنه جامعه با حاکمیت انتخابات است

 

*حجت الاسلام «محمود احسانی خیر آباد»، مدیر کانون محبان اهل بیت (علیهم السلام) زندان مرکزی بجنورد در خصوص اهمیت حضور در پای صندوق های رای گفت: شرکت در انتخابات پیش رو  طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب وظیفه شرعی و قانونی همه مردم است واین تبلیغات سوء توسط شبکه های معاند و بعضی از طیف های مختلف بجز هنجارشکنی چیزی بیش نیست.

وی افزود: ما برای ایرانی سرافراز ومقتدر وظیفه داریم علاوه بر شرکت، تمام تلاش خود را بکار ببریم تا نه تنها حضور حداکثری بلکه حضور صد درصدی را داشته باشیم واین که بگویم یک رأی ما هیچ تأثیری ندارد اشتباه بلکه همین یک رأی سرنوشت مملکت و آینده کشور و فرزندانمان را رقم می زند.

 

*«محمد رحیمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری  رمضان مسجد امام حسین (علیه السلام) بجنورد پشتیبانی از ولی فقیه را مهمترین موضوع در امر ضرورت شرکت در انتخابات نام برد و گفت: باد تلاش کنیم با حضور خود و انتاب اصلح فردی انتخاب شود که به مسایل اقتصادی  و سیاسی اشراف داشته و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت، سبب ایجاد امید و انگیزه در مردم شود.

وی برگزاری نشست های بصیرتی در جهت انتخاب اصلح و فراخوان چهره به چهره را مورد توجه قرار داد.