کانون های مساجد محور توسعه فرهنگی و نشان از تجمیع ظرفیت‌های اثربخش دارد
کانون هاي مساجد محور توسعه فرهنگي و نشان از تجميع ظرفيت‌هاي اثربخش دارد

کانون های مساجد محور توسعه فرهنگی و نشان از تجمیع ظرفیت‌های اثربخش دارد

فرماندار اسفراين در نشست با مدير ستاد فهماي خراسان شمالي گفت: کانون هاي مساجد محور توسعه فرهنگي و نشان از تجميع ظرفيت هاي اثر بخش دارد.
شناسه خبر : 28840 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ نشست هم اندیشی مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با فرماندار اسفراین عصر امروز دوشنبه 21 تیرماه جاری در محل فرمانداری این شهرستان به همت کانون محبان الزهرا (سلام الله علیها) برگزار شد.

«مهدی کرامتی»، فرماندار اسفراین دراین نشست که چند تن از مدیران فعال و برگزیده کانون های این شهرستان نیز حضور داشتند، به نقش کانون های فرهنگی هنری این شهرستان نیز حضور داشتند، ضمن شنیدن نظرات و پیشنهادات  حاضرین، به اهمیت نقش کانون ها اشاره کرد و گفت: این ترکیب زیبای فرهنگی و هنری که با همراهی کانون ها انتخاب شده ستودنی است و نشان از تجمیع ظرفیت ها برای توسعه فرهنگی دارد.

وی همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل ارتباط با عموم جامعه را محور توسعه فرهنگی قلمداد کرد و با اهمیت خواند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین  با تأکید بر این نکته که نتیجه اثر بخش زمانی اتفاق می افتد که بر مدار هم اندیشی و برنامه ریزی باشد، بر عملکرد دلسوزانه و باورمند تأکید کرد و گفت: باور داریم که در حوزه فرهنگی که مباحث عمدتا کیفی است که با نگرش تعاملی و تجمیع ظرفیت های فرهنگی می توانیم برنامه های اثرگذار را طراحی و اجرا کنیم.

کرامتی در تکمیل مطالب خود، تأکید کرد: در صددیم با بهره مندی از ظرفیت همه دستگاه های فرهنگی و آموزشی و قرار گرفتن درست این ظرفیت ها در کنار هم شاهد عملکرد ارزنده باشیم.

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این نشست به ظرفیت ارزشمند کانون های شهرستان اسفراین اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلف بویژه کتاب و کتابخوانی شاهد درخشش فعالان کانون های مساجد این شهرستان از جمله کانون معراج السعاده روستای بزنج کسب رتبه برگزیده برگزیده ها و جایزه استمرار در جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب ایران  در عرصه ملی بودیم.

وی در ادامه به رویداد ملی فهما اشاره کرد و گفت: این طرح ملی  با هدف یکپارچه سازی و توسعه فعالیت های کانون ها در فضای مجازی  اجرا شده  که بدین منظور سایت بچه های مسجد راه اندازی شد و امسال دومین رویداد ملی فهما آغاز شده که پس از ارزیابی فعالیتهای ثبت شده  این سامانه دومین پایتخت فهما انتخاب و معرفی میشود.

شیرازیان  طراحی سه شبستان با 12 رواق زیر مجموعه و 48 برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و کارآفرینی را از اهم اقدامات این رویداد ملی معرفی کرد و گفت: در سال گذشته کانون معراج السعاده دررواق کتاب و کتابخوانی شایسته تقدیر شناخته شد و در حال حاضر نیز به عنوان پایگاه اصلی کتاب و کتابخوانی در ایام فراغت تابستانی در استان معرفی شده است.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با اشاره به  نامه وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به استانداران  و اختصاص اعتبارات تعمیر و تجهیز و تعریف ردیف بودجه در این باره را  از فرماندار اسفراین درخواست کرد تا از اقدامات - کانون های مساجد با تعیین و تخصیص این مهم  در شهرستان حمایت شود.

گفتنی است، در این نشست علاوه بر غلامحسن امیری مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) و رابط کانون های شهرستان اسفراین، «زهرا براتی»، مدیر کانون فرهنگی هنری مشکات و نیز «هاجر قادری»، مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده حضور داشتند که حضور یک نماینده از کانون ها در جلسه شورای فرهنگ عمومی  و اختصاص بودجه فرهنگی دهیاری ها در اختیار مدیر کانون هر روستا و بهره مندی از ظرفیت کانون ها در بخش های مختلف از اهم پیشنهادات میران حاضر بود.

این نشست با عضویت فرماندار جدید  اسفراین در سامانه بچه های مسجد و تقدیر از مدیر کانون معراج السعاده به عنوان یکی از مدیران کانون فعال کشوری و برگزیده ایران قوی در رواق کتاب پایان یافت.

پایان/