کانون های مساجد پایگاهی برای تعالی اخلاق، نشاط معنوی و رشد ارزش‌های انسانی است
کانون هاي مساجد پايگاهي براي تعالي اخلاق، نشاط معنوي و رشد ارزش‌هاي انساني است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛

کانون های مساجد پایگاهی برای تعالی اخلاق، نشاط معنوی و رشد ارزش‌های انسانی است

حسين فرخنده، با اشاره به ايام فراغت تابستاني ضمن توصيه به غني سازي برنامه هاي اين ايام، تاکيد کرد: کانون هاي مساجد پايگاهي براي تعالي اخلاق، نشاط معنوي و رشد ارزش هاي انساني است.
شناسه خبر : 28860 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۶

«حسین فرخنده» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما خراسان شمالی به اهمیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد پایگاهی برای تعالی اخلاق، نشاط معنوی و رشد ارزش های انسانی است.

وی در ادامه مطلب فوق با عنوان اینکه  نفس فضای مسجد و حضور در این مکان معنوی، برای انسان آرام بخش است و به خودآگاهی انسان و رشد ارزش های انسانی کمک می کند، با صراحت اضافه کرد:  فعالیت های هم که در کانون ها تعریف می شود می بایست در همین راستا و مسیر باشدباشد.

وی همچنین با عنوان اینکه شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا نتوانست بر رونق کانون ها اثربگذارد، ادامه داد: هم اکنون شاهد اتفاقات فرهنگی هنری خوبی در حوزه مساجد هستیم؛ هم تعداد فعالیت ها و هم تعداد اخبار که از ابتدای سال جاری در سامانه کانون های استان به ثبت رسیده نشان پویایی فعالان این حوزه است.

مدیرکل ارشاد خراسان شمالی در تکمیل این بخش از سخنان خود با بیان اینکه ایجاد سامانه پکپارچه بچه های مسجد  تا حدودی به این موضوع کمک کرده و زمینه همفکری و رقابت کانون ها را فراهم کرده است، اضافه کرد: البته برای ایجاد مشارکت بیشتر مردمی و افزودن به دایره مخاطبان و هم اندیشی،  اعضا کانونها باید بیشتر تلاش کرد.

وی به ایام فراغت تابستانی و دامنه پرمخاطب این ایام اشاره کرد و ضمن تشریح اهمیت این ایام  و بیان این مطلب که اوقات فراغت زمان مواجه شدن انسان با خود است و فرصتی برای شناخت تمایلات درونی و اصلاح آن و ظهور و بروز خواسته های اصیل انسانی است، تصریح کرد: فعالان کانون ها لازم است با برنامه ریزی دقیق تر بهره مندی از این ایام که تحت عنوان  طرح «مدرسه، مسجد، تابستان»  در حال اجراست، ارزش های انسانی و خودباوری  به مخاطبان آموزش دهند.

وی اظهار امیدواری کرد: با پیش بینی و عملی شدن  برنامه هایی که کانونها در سراسر استان اجرا می شود  امیدواریم بیش از پیش زمینه جذب را در مساجد فراهم شود.

 

پایان/