دستگیری همدلانه از نیازمندان با همت خودجوش اهالی فهما در عید سعید قربان
دستگيري همدلانه از نيازمندان با همت خودجوش اهالي فهما در عيد سعيد قربان
در خراسان شمالی صورت گرفت؛

دستگیری همدلانه از نیازمندان با همت خودجوش اهالی فهما در عید سعید قربان

فعالان فهما در خراسان شمالي به مناسبت عيد سعيد قربان به صورت خودجوش با مشارکت خيرين، بسته هاي گوشت قرباني عيدانه را در سفره خانواده هاي نيازمندان قرار دادند.
شناسه خبر : 29027 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ همزمان با عید سعید قربان و انجام سنت حسنه قربانی و دستگیری از نیازمندان، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به صورت خودجوش با مشارکت خیرین، بسته های گوشت قربانی عیدانه تهیه و در اقدامی خداپسندانه وخیرواهانه به دست نیازمندان رساندند.

 

«سعید شکوری»، مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام)  اسفراین با تبریک عید سعید قربان و آغاز ایام دهه امامت و ولایت گفت: با تلاش بچه های این مسجد که در قالب جمعیت امام حسنی ها برای کمک به نیازمندان شبانه روز تلاش می کنند و هماهی و مشارکت خیرین نیک اندیش 13 رأس گوسفند تهیه و ذبح شد.

وی اعلام کرد: در این باره 36 میلیون 600 هزار تومان هزینه شده که دام های تهیه شده پس از ذبح و در بسته های یک کیلوگرمی بین 390 خانواده نیازمند در نقاط مختلف اسفراین توزیع شد.

 

«بهنام قدسی» رابط کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) بجنورد نیز از تهیه و ذبح 5 راس گوسفند و قربانی آن به مناسبت عید قربان در این مسجد خبر داد و افزود: 200 بسته گوشت نذری با همدلی نمازگزاران و خیرین مسجدی تهیه و به دست نیازمندان شناسایی شده رسید.

 

«غلامحسن امیری» مدیر کانون فرهنگی هنری  محبان الزهرا (سلام الله علیها) اسفراین نیز با اعلام  اجرای برنامه های متنوع  ویژه روز عرفه و عید سعید قربان، گفت: طی این دو روزمبارک و ارزشمند و در دو مرحله 5 راس گوسفند با هزینه 12 میلیون 500 تومان از سوی خیرین  تهیه به 190 خانواده نیازمند اهدا شد.

 

«حلیمه محبتی» مدیر کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی مسجد بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرج الشریف) فاروج از تهیه بسته های معیشتی ویژه نیازمندان به مناسبت عید سعید قربان توسط فعالان این مسجد خبر داد و توضیح داد: 10 بسته بعیشتی شامل خوارو بار و مایحتاج ی از جمله برنج، ماکارونی، روغن، قند و پنیر و رب و حبوبات و ... با مبلغ 2 میلوین 500 هزار تومان تهیه و در سفره نیازمندان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: دو رأس گوسفند نیز به پیروی از سنت حسنه عید قربان، با مشارکت خیرین و همت اهالی مسجد و نهادهای فعال در همچون کانون خادمیاری و فعالان حوزه علمیه خواهران، تهیه و ذبح  شد و بین 72 خانواده نیازمند توزیع شد.

 

«محمد رحیمی»، مدیر کانون فرهنگی هنری رمضان مسجد امام حسین (علیه السلام) بجنورد نیز از تهیه بسته های گوشت نذری با مشارکت خیرین و موسسه خیریه امام خمینی (ره)  فعالان این مسجد خبر داد و اضافه کرد: در این باره مبلغ 20 میلین تومان هزینه و 200 خانواده نیازمند بهره مند شدند.

همچنین در ادام این گزارش «حسن حدادی»، مدیرکانون فرهنگی هنری عاشورا روستای بام اسفراین نیز به شور و همدلی فعالان مسجدی، خیرین نیکوکار در این خطه از استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: به مناسبت عید سعید قربان 11 راس گوسفند، با مشارکت مرکز نیکوکاری و خیریه انصارالحسین(علیه السلام)، کمیته امداد امام خمینی (ره) و آستان قدس رضوی، تهیه و پس از قربانی بین نیازمندان روستاهای منطقه دهستان بام توزیع شد.

گفتنی است، برگزاری مراسم عرفه در فضای باز مساجد و نیز اقامه  با شکوه نماز عید قربان در محوطه بیرونی مساجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های لازم نیز به همت اهالی فهما در نقاط مختلف شهری و روستایی بجنورد به اجرا درآمد.