رونق مساجد، شاخص توسعه جامعه/ آموزش اولویت فعالیت های اوقات فراغت اهالی فهما باشد
رونق مساجد، شاخص توسعه جامعه/ آموزش اولويت فعاليت هاي اوقات فراغت اهالي فهما باشد
استاندار خراسان شمالی:

رونق مساجد، شاخص توسعه جامعه/ آموزش اولویت فعالیت های اوقات فراغت اهالی فهما باشد

استاندار خراسان شمالي ارتقاء فرهنگي را شاخص توسعه دانست و اين موضوع را در گرو‌ رونق مساجد و اهالي آن نام برد و از فعالان کانونهاي فرهنگي هنري مساجد خواست تا با برنامه ريزي و آموزش زمينه تربيت افراد مسجدي و اثر گذار را فراهم کنند.
شناسه خبر : 29155 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «محمدعلی شجاعی»، استاندار خراسان شمالی ارتقاء فرهنگی را یکی از شاخص های توسعه جامعه عنوان کرد در این رابطه به نقش مساجد و اهالی مسجد اشاره کرد و گفت: رمز توسعه جامعه اسلامی رونق مساجد است که فعالان فرهنگی بویژه کانون های فرهنگی هنری آن می تواند بسیار اثرگذار باشند.

 

وی در ادامه مطلب فوق تاکید کرد: قدم های استوار و  سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شد و با همراهی تربیت شدگان مسجدی، جامعه ای رو به توسعه و مقتدر را ترسیم کرد و جان بخشید.

 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به نقش ارزنده کانون های فرهنگی هنری مساجد در بهره مندی از کارکردهای فرهنگی مسجد برای توسعه هرچه بیشتر جامعه و رفع مشکلات و موانع، اشاره کرد و گفت: کانون‌ها با تربیت افراد فرهیخته مسجدی می توانند مجموعه ای اثرگذار در مساجد بوجود آورند تا افراد فرهیخته و اثرگذار در این گردهم آیی، کارکرد اصلی مساجد و محوریت آن در جامعه تبیین شود.

 

شجاعی در بخشی دیگر با بیان اینکه می‌توان با ارائه طرح‌های ارزشمند هنری توسط فعالان‌کانون‌ها، هم فضای انس با مسجد را افزایش داد و هم سبک و سیاق اجرای برنامه‌های بزرگ استان را اثربخش‌تر کرد، از فعالان فهما خواست تا با برنامه ریزی و ارائه طرح های ارزشمند سبب ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری شد.

 

استاندار همچنین اضافه کرد: فعالیت ۳۸۹ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان که با برنامه های مختلف از جمله کتابخوانی و تشکیل و آموزش گروه های هنری و فعالان قرآنی همراه است فرصت مغتنمی برای تربیت افراد شایسته و اثر گذار است.

 

وی در ادامه با صراحت ادامه داد: رونق فرهنگ در مناطق کم‌برخوردار از جمله روستاها از سوی فعالان کانون‌های مسجد نکته ای است که لازم است مورد توجه قرار بگیرد.

 

 وی در توضیح بیشتر و به عنوان مصداق، درخشش پیاپی روستاهای بزنج از توابع اسفراین، اسفیدان از توابع بجنورد، قلعه خان از توابع مانه و سملقان و روستای ارکان از توابع  شهرستان بجنورد در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران در پنج دوره که به همت مدیران کانون‌های مساجد موفق به کسب این درخشش شده‌اند، اشاره کرد.

 

استاندار خراسان شمالی زمان فراغت ایام تابستان را فرصت ارزشمندی برای حضور بیشتر نوجوانان ‌جوانان به مساجد دانست و موضوع آموزش و بهره مندی از این فرصت اوقات فراغت را مورد توجه قرار داد.

 

شجاعی در تکمیل مطالب خود به حمایت های دولت تدبیر و امید از فعالیت ها و برنامه های مختلف کانون های مساجد نیز اشاره ای داشت و در این خصوص اعلام کرد:  در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی در سال ۹۹، اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع استانی به منظور راه اندازی و تأسیس ۱۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستاهای بزرگ استان به تصویب رسیده است.

 

شجاعی که همچنین عهده دار نایب رییسی شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی است،  در خاتمه از تنظیم پیشنویس تفاهم نامه حمایت از فعالیت های کانون ها، خبر داد و گفت: این تفاهم نامه  مورد تایید و به زودی امضا می شود و دامنه حمایتی از فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد گسترده تر خواهد شد.

 

پایان/