از طبخ بیش از 7 هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان تا آغاز دومین رویداد فهما
از طبخ بيش از 7 هزار پرس غذاي گرم براي نيازمندان تا آغاز دومين رويداد فهما
غدیرانه کانون های مساجد در خراسان شمالی،

از طبخ بیش از 7 هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان تا آغاز دومین رویداد فهما

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي با اعلام برنامه هاي ويزه عيد سعيد غدير از آغاز طرح دومين رويدادملي فهما تا دستگيري از نيازمندان با اطعام و توزيع بسته هاي همدلي و کمک هاي مومنانه خبر داد.
شناسه خبر : 29211 تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با تبریک ایام دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم به برنامه های فعالان فهمای استان  در بزرگداشت این عید سعید و فرخنده اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد استان با همکاری و مشارکت ارکان مسجد خود و افراد تأثیرگذار به استقبال عید ولایت امری مولا حضرت امیر المومنین (علیه السلام) رفتند.

وی از آغاز دومین رویداد ملی فهما  همزمان با عید غدیر خم خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور این رویداد ملی آغاز و بر اساس آن دومین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران(فهما) انتخاب می شود.

وی در ادامه مطالب فوق همچنین اعلام کرد: بر این اساس فعالان کانون های مساجد با ثبت فعالیت های خود در سامانه بچه های مسجد که در قالب 3 شبستان و 12 رواق زیر مجموعه و 48 برنامه تعریف شده از جمله مرحله دوم سه شنبه های تکریم با عنوان شکوه مادری و تکریم مادران شهدا، طرح های آموزشی و تشکیل گروه های سرود و طرح آموزشی ترنم فهما در این رویداد ارزیابی می شوند.

وی در تکمیل موارد بیان شده  نیز افزود: طرح قرآنی  1455 در قالب بخش های فرهنگی و هنری طراحی شده و نیز طرح مسجد، مدرسه، تابستان نیز از دیگر این برنامه ها می توان نام برد.

وی در ادامه معرفی برنامه های غدیرانه گفت:  نوجوانان و فعالان مساجد با  تزئین و چراغانی معابر و مساجد  و انتشار فراخوان های همکاری و مشارکت خیرین برای تهیه و طبخ غذای نذری بین خانواده های نیازمند به استقبال  عید غدیر  رفتند.

وی اضافه کرد: در قالب طرح اطعام غدیر بیش از 7 هزار پرس غذای گرم تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

شیرازیان، همچنین از توزیع 2 هزار و 400 بسته نذری گوشت قربانی بین خانواده های نیازمند توسط رابطان کانون ها در نقاط مختلف شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: همزمان با عید غدیر و به مناسبت دهه امامت و ولایت این بسته ها که از سوی موسسه حضرت خدیجه قم و خیرین برنامه سمت خدا تهیه شده، در سفره خانواد های نیازمند قرار می گیرد.

 

وی همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن کریم به یاد یکصد و شش شهید دهستان بام  همزمان با عید غدیر خم خبر  داد و اعلام کرد: به همت کانون فرهنگی هنری عاشورا این محفل نورانی در مسجد جامع روستای بام با حضور سید جواد حسینی، قاری ممتاز بین المللی 5 شنبه شب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی برگزاری مسابقه مجازی حکمت های نهج البلاغه توسط کانون شهدای دهگاه بجنورد نیز خبر داد و گفت: این مسابقه در ایام دهه امامت و ولایت در حال برگزاری است.

 

وی راه اندازی کاروان های شادی و اجرای سرود توسط نوجوانان مسجدی گروه های سرود کانون ها را نیز از اهم برنامه های ویژه عید غدیر اعلام کرد.

پایان/