کانون های منتخب ایران قوی در اسفراین تقدیر شدند
کانون هاي منتخب ايران قوي در اسفراين تقدير شدند
در آستانه عید غدیر خم؛

کانون های منتخب ایران قوی در اسفراین تقدیر شدند

کانون هاي برگزيده ايران قوي در شهرستان اسفراين در حضور حجت الاسلام غديريان، امام جمعه اسفراين معرفي و مورد تقدير قرار گرفتند.
شناسه خبر : 29246 تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛8 کانون فرهنگی هنری فعال در طرح ملی ایران قوی که بیشترین امتیاز را در ارزیابی فعالیت های ثبت شده در سامانه بچه های کسب کردند، امروز و در آستانه عید غدیر خم در حضور حجت الاسلام و المسلمین  غدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین معرفی و بااهداء لوح تقدیر از اقدامات ارزنده آنها در طول سال 99قدردانی شد.

حجت الاسلام و المسلمین غدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین در این نشست  که بارعایت پروتکل های بهداشتی در محل دفتر وی برگزار شد، فرا رسیدن عید اکمال دین، عید سعید غدیر را تبریک کرد و بر بهره منذی از این فرصت معنوی تأکید کرد.

وی در ادامه به نقش ارزنده کانون های مساجد در مردمی کردن فعالیت های مسجدی اشاره کرد و گفت: باید انگیزه  تلاش دغدغه مند در کانون ها ایجاد شود که این موضوع با تعریف پیوست فرهنگی برای فعالیت ها میسر می شود.

وی با عنوان اینکه تشکل ها و نمایندگان دستگاه هایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز دادگستری و بسیج و ... در قالب موسسات خیریه در مساجد مشغول به فعالیت شدند، افزود: فعالان کانون ها با تعامل بین این نهاد ها می توانند فعالیت های فرهنگی ارزنده ای ارائه دهند.

حجت الاسلام محمدیان، در خاتمه ضمن قدردانی از دست اندرکاران و فعالان کانون های مساجد، خواستار گسترش فعالیت این کانون ها در قالب ساختارهای مردمی به جای پیدا کردن ساختار اداری شد.

 

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیزضمن تبریک عید سعید غدیر خم  در این نشست به فعالیت چشمگیر کانون های مساجد اسفراین اشاره کرد و گفت: این کانون ها با تلاش فراوران  توانستند نه تنها در مان کانون های شهرستان خود بدرخشند بلگه رتبه های برتر استانی و ملی نیز بدست آوردند.

وی همچنین اعلام کرد: نام کانون معراج السعاده روستای بزنج درمیان شایستگان تقدیر  رواق کتاب قرار گرفت.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات کانون ها ارائه کرد و گفت: 389 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت می کند، که با راه اندازی سامانه بچه های مسجد فعالیت های این کانون ها در قالب 3 شبستان و 12 رواق زیر مجموعه و 48 برنامه تعریف شده، ثبت می شود و کانون ها بر این اساس ارزیابی می شوند.

شیرازیان با عنوان اینکه سال جاری سومین دوره ارزیابی فعالیت های کانون ها به صورت ملی انجام میگیرد افزود: بر این اساس دومین رویداد ملی فهما  به انتخاب دومین پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب خواهد شد.

 

رضا ارغیانی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین که  در این جلسه حضور داشت و کانون های فرهنگی هنری برگزیده این شهرستان را همراهی کرد.

 

اجرای گروه سرود نوجوانان «کوثر ولایت» به مناسبت عید غدیر و تقدیر از این نوجوانان هنرمند توسط امام جمعه، برگزاری نمایشگاه از قربان تا غدیر و نیز تقدیر از برزیدگان ایران قوی در اسفراین از اهم برنامه های این نشست صمیمانه می توان نام برد.

پایان/