اهالی فهما در خراسان شمالی با مشارکت خیرین دستگیر دو هزار و 400 خانواده نیازمند شدند
اهالي فهما در خراسان شمالي با مشارکت خيرين دستگير دو هزار و 400 خانواده نيازمند شدند
همزمان با عید غدیر؛

اهالی فهما در خراسان شمالی با مشارکت خیرین دستگیر دو هزار و 400 خانواده نیازمند شدند

دو هزار و 400 بسته گوشت قرباني اهدايي موسسه حضرت خديجه (سلام الله عليها) شهر قم، با مشارکت و همراهي فعالان فهما خراسان شمالي به مناسبت دهه امامت و ولايت وهمزمان با عيد غدير خم در ميان سفره نيازمندان قرار گرفت.
شناسه خبر : 29269 تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۳۷

به  گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛  «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  با اعلام این خبر گفت: همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر و به مناسبت دهه امامت و ولایت، با همراهی فعالان فهما، هشتمین رزمایش کمک مومنانه و دستگیری از 2 هزار و 400خانواده در مناطق مختلف استان  انجام گرفت.

 


وی افزود: این بسته های همدلی حاوی گوشت قربانی نذری ویژه طرح قربانی ماه ذی الحجه و ایام مبارک عید قربان تاعید غدیر است که از سوی موسسه خیریه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) شهر قم و خیرین برنامه تلوزیونی «سمت خدا» که به صورت ماهانه به استان های مختلف ارسال می شود، و در خراسان شمالی با مشارکت کانون های رابط در شهرستان های مختلف استان بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

شیرازیان، در ادامه گفت:  رابطان  کانون های مساجد در شهرستان ها و نقاط مختلف استان با شناسایی خانواده های نیازمند و معرفی آن ها، در این کار خداپسندانه و خیزخواهانه سهیم شدند و این بسته های همدلی را به دست  افراد شناسایی شده رسانند.

 

 

وی همچنین اعلام کرد: بسته های گوشت توزیع شده با ارزش 500 میلیون تومان است.

 

وی کانون های قدر ولایت، مشکات، طریق النور، امام هادی (علیه السلام)، رمضان، شهید آیت الله مطهری، شیخ بهایی، سلمان فارسی، شهید همت، امام سجاد (علیه السلام)، کانون حضرت علی اکبر (علیه السلام)، بصیرت، انتظار، امام موسی کاظم (علیه السلام) قدس، شهدای پشنده، علامه امینی (ره)، بقیه الله الاعظم(عج)، سفیران هدایت  و ... از جمله کانونهای فعال و مشارکت کننده در این امر بودند.

شیرازیان همچنین  اعلام کرد: پیش از این و در مراحل قبل رزمایش که از ابتدای سال گذشته آغاز شده، طی کمک مؤمنانه و در قالب این طرح همدلی، بیش از هفت هزار و 200  هزار خانواده از بسته های گوشت نذری خیرخواهانه بهره مند شدند.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین با تکمیل مطالب قبل، افزود: 19 کانون فرهنگی هنری در مساجد نقاط مختلف شهری و روستایی استان به عنوان کانون رابط  کانون ها در این امر همدلانه مشارکت دارند.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین از تهیه و طبخ و توزیع بیش از 27 هزار پرس غذای نذری با محوریت فعالان کانون ها و مشارکت خیرین و نهاد هایی همچون آستان قدس رضوی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز سپاه جواد الائمه استان  همزمان با ظهر روز عید غدیر در میان خانواده های نیازمند و مناطق شهری و روستایی خبر داد.

شیرازیان برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری ممتاز و بین المللی قرآن کریم، نیز برگزاری جشن های مردمی در مقابل مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی از اهم برنامه های اجرا شده ویژه عید غدیر نام برد.

 

پایان/