اختصاص 100 میلیون تومان تجهیزات به کانون های مساجد خراسان شمالی
اختصاص 100 ميليون تومان تجهيزات به کانون هاي مساجد خراسان شمالي
همزمان با آغاز سومین رویداد ملی فهما؛

اختصاص 100 میلیون تومان تجهیزات به کانون های مساجد خراسان شمالی

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي از اختصاص 100 ميليون تومان تجهيزات هوشمند و رايانه به کانون هاي مساجد اين استان، همزمان با آغاز سومين رويداد ملي فهما در کشور خبر داد.
شناسه خبر : 29442 تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون ها ی مساجد خراسان شمالی  با اعلام این خبر گفت: با توجه به گسترش فعالیت های مجازی و راه اندازی سامانه بچه های مسجد و نیز اجرای برنامه های رویداد ملی فهما و ثبت فعالیت های  کانون های مساجد در این سامانه، نیاز به تجهیزات رایانه ای و اتصال به اینترنت در کانون ها که اغلب در مناطق روستایی و محروم قرار دارند،  بیش از گذشته احساس می شود.

 

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: تلاش کردیم برای مرتفع  شدن این نیازها با تجهیز کانون های فعال، زمینه دسترسیاین کانون ها به سیستم های ارتباطی و اتصال به فضای مجازی بیشتر شود، لذا با پیگیری این ستاد، از سوی استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مبلغ 100 میلیون تومان برای خرید تجهیزات رایانه ای و توسعه فناوری اطلاعات در کانون ها اختصاص یافت و در این باره هزینه شد.

 

شیرازیان، تجهیزات تهیه شده را شامل 5 دستگاه رایانه، 10 دستگاه مودم، یک دستگاه اسکنر و دو دستگاه نمایش اسلاید (دیتا پروژکتور) همراه با پرده نمایش، اعلام کرد.

وی در خصوص سومین رویداد ملی فهما نیز گفت: با توجه به اعلام حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، رییس ستاد فهمای کشور، این رویداد ملی از شنبه،  16 مرداد ماه جاری آغاز و تا پایان آذر ماه نیز ادامه دارد و نفرات برتر کانون های مساجد در سطح کشور، استان، شهرستان، همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) معرفی می شوند.

وی در بخش پایانی و در تکمیل این خبر همچنین  به  تهیه پیش نویس تفاهم نامه حمایت استانداری خراسان شمالی از فعالیت های کانون های مساجد استان اشارهو اعلام کرد: پیش نویس تفاهمنامه مذکور تأیید شده و به زودی و با حضور رییس ستاد کانونهای مساجد کشور در استان به امضاء می رسد.

 

پایان/