کانون‌های مساجد خراسان شمالی مهیای ایام عزاداری سالار شهیدان شدند
کانون‌هاي مساجد خراسان شمالي مهياي ايام عزاداري سالار شهيدان شدند

کانون‌های مساجد خراسان شمالی مهیای ایام عزاداری سالار شهیدان شدند

شيرازيان از آمادگي اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان خراسان شمالي نسبت به برگزاري مراسم سوگواري سيد و سالار شهيدان خبر داد و گفت: عزاداري ها در فضاي باز و محوطه بيروني مساجد برنامه‌ريزي شده است.
شناسه خبر : 29476 تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۱

«هاشم شیرازیان» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‎‌ای (فهما)، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و 72 تن از یارانش، گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در کنار ارکان مسجد، با سیاهپوش کردن معابر و مساجد آماده برگزاری هر چه باشکوه پذیرایی از دلباختگان حسینی شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان خراسان شمالی تأکید کرد: مراسم عزاداری در محوطه باز مساجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی و ایمنی های اجتماعی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شبهای دهه اول محرم برنامه ریزی شده است.

 

شیرازیان  آغاز اجرای سومین رویداد ملی فهما با بخش های مختلف فرهنگی و هنری و کارآفرینی و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد و برگزاری دوره آموزشی مجازی در این باره همزمان با ایام محرم را معرفی کردو افزود: در این رابطه  اجرای مرحله دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم  و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و با موضوع محوری تکریم مادران شهدا طراحی شده که در کنار بیش از 40 برنامه  در بخش های دیگر  انجام می شود.

وی  برگزاری جلسات آموزشی صحیفه سجادیه در مسجد انقلاب بجنورد، برپایی محافل انس با قرآن،  و راه اندازی کانالهای مجازی تلاوت آیات نور، برگزاری کلاس های آموزشی اوقات فراغت با تلاش برای بصیرت افزایی عاشورایی ویژه نوجوانان در قالب  نقاشی، سرود، مسابقات کتابخوانی و برنامه های مجازی و نشست های بصیرتی،  فعالیت خودجوش و جهادگرانه کانون ها در دستگیری از نیازمندان  با همیاری خیرین و تهیه بسته های معیشتی و طبخ غذای گرم، کمک رسانی به مناطق محروم و اقدامات جهادی تعمیر  منازل مسکونی در روستاها را نیز از برنامه های ویزه ایام محرم اعلام کرد.

وی اجراهای پاتوقی گروه های سرود کانون ها در سوگواری ها و مراسم عزاداری دهه محرم، و نیز اجراهای خیابانی  در مناطق مختلف شهر های استان و نیز برنامه ینده تلویزیونی را به اهم این برنامه ها افزود.