مادران بجنوردی در نشست آموزشی «تربیت فرزندان حسینی» شرکت کردند
مادران بجنوردي در نشست آموزشي «تربيت فرزندان حسيني» شرکت کردند
با رعایت پروتکل های بهداشتی؛

مادران بجنوردی در نشست آموزشی «تربیت فرزندان حسینی» شرکت کردند

نشست آموزشي « تربيت فرزندان حسيني» ويژه مادران به همت کانون فرهنگي هنري مسجد بقيه الله الاعظم(عجل الله تعالي فرج الشريف) شهرک فرهنگيان بجنورد در محوطه باز اين مسجد برگزار شد.
شناسه خبر : 29628 تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما خراسان شمالی؛ نشست آموزشی« تربیت فرزندان حسینی» با حضور بانوان فعال مسجد بقیه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرج الشریف) شهرک فرهنگیان  بجنورد همزمان با ایام محرم الحرام و روزهای سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان و شهدای بلند مرتبه واقعه کربلا اجرا شد.

 

«حجت الاسلام فاضل راد»، از طلاب جوان حوزه علمیه قم در این نشست، تربیت فرزند را مهمترین وظیفه والدین خواند و گفت: در این باره محبت کردن بهترین نتیجه تربیتی را به همراه دارد که باید برای این موضوع مراتب و ترتیب قائل شد.

وی اضافه کرد: دوست داشتن فرزندان اولین قدم است که پس از آن باید بیاموزیم این محبت و دوست داشتن را چگونه و به چه نحوی عرضه کنیم.

فاضل راد در توضیح بیشتر با عنوان اینکه تربیت، آموختنی است، در این باره توصیه کرد: مطالعه در سیره شهدای کربلا و فرزندان امام حسین (علیه السلام) و جان فشانی و الهی شدن آن بزرگواران، والدین را در بطن بهترین نگاه تربیتی قرار می دهد و ارزشمند ترین  آموزه های تربیتی را به دنبال دارد.

وی همچنین مراقبه و پیگیر مراحل تربیتی فرزندان بودن را نیز در مراحل بعدی با تأکید معرفی کرد و افزود: والدین باید چند قدم جلوتر از فرزندان باشند تا آنچه را که دنیای امروز درتلاش است  به وسیله آن فرزندان ما را به اصطلاح و با روش خود تربیت کند، با مراقبه و نگهداری از تضعیف شخصیت دینی و انسانی آنها جلوگیری و سبب رشد کوکان و نوجوان شود.

 

گفتنی است، برگزاری نمایشگاه امانت کتاب و نمایشگاه نقاشی از رنگ آمیزی کودکان عاشورایی و نیز دورهمی دختران با حضور طلاب اعزامی حوزه علمیه قم، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و نیز برگزاری مراسم سوگواری و عزادری از دیگر برنامه های این کانون با همراهی ارکان مسجد آن  در ایام سوگواری شهدای کربلا  می توان نام برد.