فعالان کانون های مساجد مروج ارزش ها در فرهنگ عمومی باشند
فعالان کانون هاي مساجد مروج ارزش ها در فرهنگ عمومي باشند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی؛

فعالان کانون های مساجد مروج ارزش ها در فرهنگ عمومی باشند

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با فرا رسيدن ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني و در آستانه روز جهاني مسجد به نقش اهالي مسجد به ويژه کانون هاي فرهنگي و هنري آن اشاره کرد و گفت: فعالان کانون هاي مساجد مروج ارزش ها در فرهنگ عمومي باشند.
شناسه خبر : 29639 تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین«رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد در نشستی صمیمانه با موضوع تقویت کانون های فرهنگی هنری در مصلاهای استان، به نقش فعالان فرهنگی در مساجد به ویژه کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: ترویج و نشر ارزش ها در فرهنگ عمومی باید به همت اهالی مسجد و با محوریت کانون ها انجام گیرد.

وی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (علیه السلام) و شهدای بی مانند واقعه کربلا، به شرایط ناگوار  شیوع مجدد کرونا و اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پروتکل های مربوطه اشاره کردو از اهالی مسجد و برگزار کنندگان مراسم عزاداری و سوگواری ها خواست با احتیاط لازم و دقت بیشتر ناظر و مراقب رعایت شیوه نامه ها در سوگواری ها شد.

حجت الاسلام و المسلمین نوری، تأکید کرد: در عزاداری ها و سوگواریها موظف و کلف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم .

 

وی تقویت کانون های مستقر در مصلاها را مورد توجه قرار داد و خواست تا با برنامه ریزی از ظرفیت این کانون ها بیش از پیش بهره مند شوند.

وی همچنین در ادامه  آموزش و برنامه ریزی و طرح ایده های نو توسط کانون ها با محوریت کانون های مصلا در هر شهر را خواستار شد.

 

امام جمعه بجنورد برگزاری طرح تربیتی و آموزشی «مصلای شهر ما» در قالب طرح کلی سه میم (منزل، مدرسه و مسجد) را نیز مورد توجه قرار داد و گفت:  پس از گذر از شرایط خطرناک ابتلا به ویروس کرونا و  پشت سر گذاشتن  این ایام، لازم است با همکاری آموزش و پرورش طرح مذکور به طور جدی پیگیری و اجرا شود.

حجت الاسلام نوری، همچنین به طرح ختم قرآن کریم در شش دقیقه،  که ایده ابتکاری استان پیش از اقامه نماز جمعه در مصلاها است، نیز اشاره کرد و با امیت خواند اما اجرای جدی و مستمر آن را به رفع  وضعیت قرمز ابتلا به بیماری کووید موکول کرد.

 

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این ستاد گفت: 389 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که در قالب سایت بچه های مسجد فعالیت های این کانون ها ساماندهی، یکپارچه سازی و ثبت می شود.

وی همچنین افزود: پس از ثبت فعالیت ها در این سامانه هر سال در قالب برگزاری رویداد ملی فهما، اقدامات با اختصاص امتیازهای تعیین شده  امتیاز دهی و ارزیابی می شود و کانون های برتر معرفی و تقدیر می شود که امسال سومین دوره این ارزیابی همزمان با عید غدیر آغاز شد.

 

شیرازیان همچنین اعلام کرد: هر دو سال یکبار نیز پایتخت فهما از میان شهرهایی که کانون های برگزیده و بیشترین امتیاز  با برنامه های ارزشمند اجرا کردند،  انتخاب و معرفی می شود.

وی همچنین توضیح داد: فعالیت کانون ها در سامانه بچه های مسجد در قالب سه شبستان کلی و 12 رواق و بیش از 40 برنامه زیر مجموعه این رواق ها با موضوعات مختلف فرهنگی و هنری و نو آوری و شبکه سازی طراحی و در دسترس کاربران کانون ها قرار گرفته است.

 

وی طرح های اجرا شده در کانن های مصلای استان را نیز ازجمله طرح ختم قرآن در شش دقیقه و طرح مصلای شهر ما را ورد توجه قرار داد و از حجت لاسلام نوری درخواست کرد تا حامی اجرای هر چه بهتر و مستمر این طرح ها در استان باشد.

 

پایان/