از تربیت حافظان قرآنی تا معرفی نخبگان نوجوان برگزیده کشوری در رشته هوا فضا
از تربيت حافظان قرآني تا معرفي نخبگان نوجوان برگزيده کشوري در رشته هوا فضا
کانون عاشورای روستای بام؛

از تربیت حافظان قرآنی تا معرفی نخبگان نوجوان برگزیده کشوری در رشته هوا فضا

مديرکانون فرهنگي هنري عاشوراي مسجد امام حسين (عليه السلام) روستاي بام اسفراين با ارائه گزارشي از فعاليت هاي اين کانون، تربيت حافظان قرآني و استعداد يابي و معرفي نوجوانان در رشته هوافضا و کسب رتبه هاي ملي، از مهمترين فعاليت هاي اين کانون اعلام کرد.
شناسه خبر : 29641 تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «حسن حدادی» مدیرکانون فرهنگی هنری عاشورای مسجد امام حسین (علیه السلام) روستای بام از توابع شهرستان اسفراین با تسلیت ایام سوگواری و حزن تاسوعا و عاشورای حسینی، گارشی از عملکرد این کانون ارائه کرد و گفت: فعالان این کانون و اهالی مسجدی با وجود شرایط شیوع ویروس کروناو ابتلا به بیماری کووید که محدودیت هایی در فعالیت ها ایجاد کرد  اما خوشبختانه فعالیت ها و اقدامات ارزشمندی انجام گرفت.

 

وی از تربیت حافظان نوجوان قرآنی در این کانون خبر داد و گفت:  دراین باره  دو حافظ کل قرآن، 5 حافظ 10 جزء و 5 حافظ 5 جزء در این روستا  با تعلیم 4 مربی تربیت شده اند.

وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و بین المللی قرآن کریم را از دیگر اقدامات این کانون در روستای بام نام برد.

حدادی، شناسایی استعدادها و  تربیت نخبگان دانش آموز در رشته هوافضا  نیز از اهم فعالیت های این کانون معرفی کرد و توضیح داد: ابتدا با تلاش مهندس حامد دلیر، این رشته در روستا کار شد و پس از استعداد یابی و 8 ماه آموزش، نوجوانان گلایدر دستی را  مدل سازی و طراحی کردند.

وی در ادامه مطلب فوق با عنوان اینکه استعدادیابی در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم، انجام شد، اضافه کرد: پس از آن دو تیم شامل  5 نفر در مقطع متوسطه و 3 نفر در مقطع متوسطه اول انتخاب و بای حضور در مسابقات خواجه نصیرالدین آماده و پس از آن نیز به مسابقات بین المللی ابن سینا  راه پیدا کردند که مقام دوم این مسابقات را کسب کردند.

 

وی همچنین گفت: این استعدادیابی ها با همراهی دو تیم دبیرستان «شهید یحیی احمدی» بام و نیز تیم شهید محمد نیکوکلام شکل تازه  حکمتری گرفت و منجر به  کسب مقام های دومی و سومی  مسابقات هوا فضای کشوری جشنواره جوان شد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری عاشورای مسجد امام حسین (علیه السلام) روستای بام از توابع شهرستان اسفراین همکاری این کانون  با خانه قرآن «شهید امین نیکوکار» و پایگاه بسیج «شهید رستگار» و نیز مرکز نیکوکاری دهستان بام را مورد توجه قرار داد و گفت: دستگیری از نیازمندان با تهیه یکهزار بسته های معیشتی به ارزش تقریبی 250 هزار تومان و طبخ و توزیع بیش از 15 هزار پرس غذای گرم در ایام شیوع کرونا بین خانواده های نیازمند انجام شده است.

 

وی همچنیناضافه کرد: به مناسبت عید سعید قربان 11 راس گوسفند، با مشارکت مرکز نیکوکاری و خیریه انصارالحسین(علیه السلام)، کمیته امداد امام خمینی (ره) و آستان قدس رضوی، تهیه و پس از قربانی بین نیازمندان روستاهای منطقه دهستان بام توزیع شد.

 

حدادی در تکمیل اقدامات این کانون به فعالیت های جهادی فعالان آن اشاره کرد و گفت: در سال جاری  دو  منزل در منطقه دستان بام و روستاهای تارخه و نوده  تعمیر شد.

پایان/