برگزاری نشست هم اندیشی فهمای خراسان شمالی با طلاب حوزه قم
برگزاري نشست هم انديشي فهماي خراسان شمالي با طلاب حوزه قم
با هدف تقویت فعالیت های مسجد؛

برگزاری نشست هم اندیشی فهمای خراسان شمالی با طلاب حوزه قم

نشست هم انديشي مدير ستاد فهماي خراسان شمالي با تني چند از روحانيون و مبلغان حوزه علميه قم برگزار شد.
شناسه خبر : 29705 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۱:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ نشست هم اندیشی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  خراسان شمالی با  تعدادی از روحانیون و مبلغان حوزه علمیه قم که ویژه ایام دهه اول محرم برای فعالیت های تبلیغی در مساجد به این استان سفر کرده بودند، برگزار شد و تصمیماتی با هدف تقویت فعالیت های کانون های مساجد اتخاذ شد.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در این نشست،  ضمن قدردانی از حضور این مبلغین که اغلب از طلاب جوان و پرتلاش بودند، امام جماعت را رکن اصلی مساجد عنوان کرد و گفت: با همراهی ائمه جماعت و همکاری و مشارکت کانونهای مساجد با دیگر نهاد های فعال در مسجد می توان آبادانی معنوی خانه های خدا را رقم زد.

 

وی به اجرای طرح های فرهنگی و هنری در مساجد توسط فعالان کانون ها اشاره کرد و گفت: فعالیت های کانون های مساجد در سایت بچه های مسجد و درقالب طراحی سه شبستان و 12 رواق با برنامه های زیرمجموعه طراحی شده که ارزیابی های رویداد ملی فهما سنجیده می شود.

شیرازیان تربیت و توانمند سازی هنرمندان و نخبگان مسجدی و انقلابی اصلی ترین هدف اقدامات فهما اعلام و اضافه کرد: اجرای طرح منزل مدرسه مسجد، طرح ترنم فها، شکوه مادری  و سه شنبه های تکریم، طرح های قرآنی از جمله تلاوت نور و مسابقات قرآنی مدهامتان، تشکیل گروه های سرود و تولید آواها و نواهای انقلابی، تولید آثار نمایشی آموزش و تشکیل گروه های تاتر، فیلمسازی و ... از این ست می توان نام برد.

 

وی از روحانیون حاضر خواست تا با همکاری و مشارکت بیشتر طرح هم افزایی براساس فعالیت های تعریف شده و قابل اجرا در  مساجد و بر اساس قابلیت های موجود، از هم اکنون ارائه شود تا بتوان  در دو قالب مجازی و حضوری و در زمان باقی مانده تا ماه مبارک رمضان آتی  بتوان اجرا کرد.

 

پایان/