شکوه مادری؛ تکریم همسر شهید «علی دوست‌زاده» در بجنورد
شکوه مادري؛ تکريم همسر شهيد «علي دوست‌زاده» در بجنورد

شکوه مادری؛ تکریم همسر شهید «علی دوست‌زاده» در بجنورد

مراسم تکريم همسر شهيد «علي دوست زاده» با حضور تني چند از مسئولان فرهنگي در بجنورد برگزار و به مرثيه خواني در رثاي شهداي کربلا مزين شد.
شناسه خبر : 29781 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم تکریم همسر شهید «علی دوست زاده» با حضور تنی چند از مسئولان فرهنگی در بجنورد  برگزار شد که این مراسم با مداحی و مرثیه خوانی ایام دهه دوم محرم همراه شد.

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و در قالب روضه خانگی در منزل خانواده شهید برگزار شد، به نقش شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: طرح سه شنبه های تکریم با هدف محوری ارج نهادن به خانواده شهدا و ایثارگران و معرفی فعالان و تاثیرگذاران مسجدی از سال گذشته آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری این طرح در قالب برنامه ملی «شکوه مادری» با هدف تکریم از مادران شهدا و نیز معرفی و قدردانی از مادران تأثیرگذار و فعال فرهنگی طراحی و هم اکنون در حال اجراست.

در این مراسم که با قرائت حدیث متبرک کساء توسل به پنج تن آل عباء به ویژه خامس آل عباء، حضرت امام حسین (علیه السلام) و مرثیه خوانی بر شهدای کربلا توسط رحمانی، مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) همراه بود؛ «زینب کلاته وحید» همسر شهید والامقام علی دوست زاده و فرزندان دلبندش با اهداء لوح تقدیر، تکریم و مقام شامخ  آن شهید والامقام  ارج نهاده شد.

گفتنی است، شهید والامقام «علی دوست زاده» از شهدای جانبرکف نیروی مرزبانی کشوراست که دوازدهم تیرماه  سال 97 در مرز سراوان به دست اشرار به درجه رفیع  شهادت رسید.