امام سجاد (ع) با شیوه هوشمندانه دعا با معاندان مقابله کرد
امام سجاد (ع) با شيوه هوشمندانه دعا با معاندان مقابله کرد
با تشریح دعای هفتم صحیفه سجادیه؛

امام سجاد (ع) با شیوه هوشمندانه دعا با معاندان مقابله کرد

حجت‌الاسلام و المسلمين نوري، با اشاره به سيره و شخصيت امام سجاد (ع)، روش مقابله آن حضرت با مدعيان و دشمنان را شيوه دعا معرفي کرد و گفت: آثار آن امام همام، به شکل هوشمندانه‌اي شيوه بندگي کردن و چه طور زيستن را به ما مي‌آموزد.
شناسه خبر : 30075 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز سه شنبه (9 شهریور) در نشست تخصصی بزرگداشت شخصیت والای امام سجاد (علیه السلام) با موضوع تبیین و تشریح  دعای هفتم صحیفه  سجادیه به صورت مجازی و نیز حقیقی در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، به نقش امام چهارم در ترویج فرهنگ اسلام و نشر ارزهای دینی به ویژه موضوع امامت و ولایت پس از واقعه عاشورا، گفت: نقش اهل بیت (علیهم السلام) پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) و یاران کربلا، با وجود سیاست های مقابله با این نقش از سوی حکام وقت،  هیچگاه متوقف نشد.

 

وی شکل مبارزه حضرت زین العابدین (علیه السلام ) را قالب و شیوه ِزبان دعا و نیایش و پژوهش آموزه های دینی  معرفی کرد و افزود: آنچه در رساله حقوقی امام سجاد(عیه السلام) و صحیفه سجادیه جمع آوری شد به نوعی  ترویج شیوه درست زندگی و نحوه درست بندگی کردن است.

 

امام جمعه بجنورد  همچنین افزود: آثار امام سجاد (علیه السلام) هوشمندانه چطور بنده خدا بودن و چطور زندگی کردن را برای ما تشریح می کند.

 

حجت الاسلام نوری ادامه داد: آن امام همام با کلمات دعاگونه، و تمسک به نیایش روح اطاعت و بندگی برای هر فرد شنونده ای زنده کرد و توانست بدین وسیله در برابر مدعیان بایستد.

 حجت الاسلام نوری در ادامه ضمن تشریح بندهای ارزشمند دعای هفتم صحیفه سجادیه، گفت: امروز و در شرایط ناگوار سرایت و شیوع ویروس کرونا جامعه نیاز به دعا دارد چرا که دعا امواج بلا را از انسان دفع می کند و مانع رسوخ ناامیدی در مردم می شود.

 

این نشست با تکریم «عقیله ربانی، بانوی فعال در بحث فعالان مجمع جمعیت در قالب طرح ملی شکوه مادری و سه شنبه های تکریم و نیز معرفی و قدردانی از فعالان کانون های مساجد شهرستان بجنورد که بیشترین امتیاز را در طرح ایران قوی کسب کردند، پایان یافت.