برترین های ایران قوی در کانون های مساجد بجنورد تقدیر شدند
برترين هاي ايران قوي در کانون هاي مساجد بجنورد تقدير شدند

برترین های ایران قوی در کانون های مساجد بجنورد تقدیر شدند

مراسم تقدير از فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان بجنورد با حضور نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان برگزار شد.
شناسه خبر : 30076 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۵۹

به گزارش ستاد ارذتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ فعالان کانون های مساجد بجنورد با حضور حجت الاسلام نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد طی نشستی معرفی و تقئیر شدند.

 

«حسین فرخنده»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در این نشست درخشش فعالان کانون های مساجد استان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری چه در عرصه استانی و چه سراسری و ملی، قدرت هر کانون مسجد و اعضای آن را بارها ثابت کرده که با فهما و پیاده سازی اهداف آن باعث می شود این اراده ها به ید واحدی مبدل شده و وضعیت مطلوبی ترسیم شود.

 

وی همچنین با عنوان اینکه شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا نتوانست بر رونق کانون ها اثربگذارد، ادامه داد: هم اکنون شاهد اتفاقات فرهنگی هنری خوبی در حوزه مساجد هستیم؛ هم تعداد فعالیت ها و هم تعداد اخبار که از ابتدای سال جاری در سامانه کانون های استان به ثبت رسیده نشان پویایی فعالان این حوزه است.

وی از ثبت نزدیک به 6 هزار و 800 برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری توسط کانون های مساجد استان در سامانه بچه های مسجد خبر داد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ایجاد سامانه پکپارچه بچه های مسجد تا حدودی به این موضوع کمک کرده و زمینه همفکری و رقابت کانون ها را فراهم کرده است، اضافه کرد: البته برای ایجاد مشارکت بیشتر مردمی و افزودن به دایره مخاطبان و هم اندیشی  اعضای کانون ها باید بیشتر تلاش کرد.

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات کانون ها چه بر اساس برنامه های مشخص شده چه به صورت خودجوش و دغدغه مندانه، از آغاز سومین رویداد ملی فهما  خبر داد و گفت: سال گذشته در دومین دوره این رویداد ملی  شاهد درخشش دو کانون در رواق کتاب و ترنجبودیم و امیدواریم امسال نیز موفقیت های بیشتر فعالان کانون ها را شاهد باشیم.

وی اتمام مهلت برگزاری سومین دوره فهما را پایان آذرماه سال جاری عنوان رد و گفت: امسال نیز همچون اولین دوره فهما، پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب و معرفی می شود.

 

این نشست با تکریم «عقیله ربانی، بانوی فعال در بحث فعالان مجمع جمعیت در قالب طرح ملی شکوه مادری و سه شنبه های تکریم و نیز معرفی و قدردانی از 30 کانون فعال در مساجد شهرستان بجنورد که بیشترین امتیاز را در طرح ایران قوی کسب کردند، پایان یافت.

 

پایان/