تبیین استقامت شهدا، چهره ایرانی قوی را به جهانیان معرفی می‌کند
تبيين استقامت شهدا، چهره ايراني قوي را به جهانيان معرفي مي‌کند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی؛

تبیین استقامت شهدا، چهره ایرانی قوی را به جهانیان معرفی می‌کند

حجت الاسلام و المسلمين نوري در جريان برگزاري يادواره بيست شهيد روستاي ناوه بجنورد گفت: تبيين استقامت شهدا، چهره ايراني قوي را به جهانيان معرفي مي‌کند.
شناسه خبر : 30281 تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ یادواره بیست شهید گلگون کفن روستای ناوه بجنورد، صبح امروز چهارشنبه 17 شهریور به همت اهالی مسجد محمد رسول الله و فعالان کانون امامت این مسجد با حضور و سخنرانی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، در این یادواره با تشریح حدیثی نبوی که در توصیه به مولای متقیان فرمودند، بگو خدا و پس از آن استقامت کن، و ابعاد و انواع موضوع استقامت را تشریح کرد

نماینده ولی فقیه  در استان خراسان شمالی گفت: استقامت  در حیطه های مختلف  تعریف می شود  یکی از زیباترین استقامت  ها، استقامت ملت ایران  در برابر تهاجمات  دشمنان در 8 سال دفاع مقدس بود که 17 کشور با تجیزات نظامی در برابر ایران اسلامی ایستادند و ملت مقاومت و ایستادگی کردند.

وی به ماجرای افغانستان اشاره کرد و نتیجه اعتماد به نظام استکباری و استقامت نکردن را افغانستان امروز تعریف کرد و گفت: اگر مردم ایران و استقامت شهدا نبود شاید داستان ایران هم داستان افغانستان بود.

 

امام جمعه بجنورد  افزود: انقلاب با استقامت شهدا پیروز شد و جریان پیدا کرد. وحدت و همدلی مردم و مسئولین ما نوع دیگری از استقامت بود و هست و همین نظام سلطه هر روز ببیند که همه همراه و با یکدیگر هستیم، این مساله خود نوع ارزشمندی از استقامت مردم است.

 

وی با توصیه به همراهی و وحدت بین مسئولان خواست تا با اراده استقامت شهدا و ایجاد وحدت، گره از مشکلات جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی واشتغال و رفع موضوع ناگوار کرونا در این راه قدم بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری اضافه کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا با برنامه ریزی و همراهی و رفع مشکلات مردم  سبب افزایش اعتماد مردم شوند  چرا که اعتماد ملت به اوج برسد استقامت و ایستادگی در برابر استکبار به اوج می رسد و ما شاهد ایرانی قوی در منطقه خواهیم بود.

وی در پایان برگزاری مراسم یادواره شهدا را ارزشمند و مهم خواند و افزود: لازم است با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا فرهنگ ایثار و شهادت تبیین و ترویج شود.

این مراسم با مداحی و عزاداری ویژه شهدای کربلا ادامه و با غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا پایان یافت.