جلوه صبر مادر شهید «اسماعیل صیادی» در قاب تکریم شکوه مادری
جلوه صبر مادر شهيد «اسماعيل صيادي» در قاب تکريم شکوه مادري
سه شنبه تکریم در گرمه:

جلوه صبر مادر شهید «اسماعیل صیادی» در قاب تکریم شکوه مادری

مادر شهيد والا مقام «اسماعيل صيادي»، از شهداي گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس در شهرستان گرمه در قالب طرح کرامت بخش شکوه مادري(مرحله دوم اجراي طرح سه شنبه هاي تکريم) تکريم شد.
شناسه خبر : 30534 تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به همراه «مسعود بهشتی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان گرمه و چند تن از مدیران و فعالان کانون های این شهرستان در محفل صمیمی به دیدار مادر شهید «اسماعیل صیادی» رفتند.

شیرازیان در این دیدار که در قالب اجرای دومین مرحله طرح ملی سه شنبه های تکریم با عنوان «شکوه مادری» در فضایی ساده و مملو از صبر بود، با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و نیز شهدای هشت سال جنگ تحمیلی دشمنان غاصب، به نقش بی مثال و اثر بخش شهدا اشاره کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار هر چه قدم برداشته شود، کم است و باید تلاش شود تا یاد و خاطره آن  انسانهای حسینی زنده بماند.

 

وی همچنین تصریح کرد: لازم است برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرد و تمام هدف ما نیز از این دیدار های ارزشمند و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و قدردانی از صبوری خانواده های آن والامقامان است.

 

وی همچنین گفت:  طرح سه شنبه های تکریم با هدف محوری ارج نهادن به خانواده شهدا و ایثارگران و معرفی فعالان و تاثیرگذاران مسجدی از سال گذشته آغاز شده است. که در سال جاری این طرح در قالب برنامه ملی «شکوه مادری» با هدف تکریم از مادران شهدا و نیز معرفی و قدردانی از مادران تأثیرگذار و فعال فرهنگی طراحی و هم اکنون در حال اجراست.

 مادر شهید که  با حجب و حیایی بی نظیر و مهربانی و صبوری بی اندازه از سال های سخت زندگی، پذیرای اهالی فهما خراسان شمالی و شهر گرمه  بود،  آن شهید بزرگوار را نقطه اتکای خانواده خواند و گفت: چون همسرم  خیلی زود به رحمت خدا رفتند، شهید تا زمان شهادت پشتوانه برادران و خواهران خود بود و پدری کرد.

این مادر شهید عزیز در حال حاضر از سه نوه معلول خود نیز نگهداری می کند، در حالی که  با اراده شخصی هیچگونه کمکی از بنیاد شهید دریافت نکرده است.

گفتنی است، شهید والامقام «اسماعیل صیادی» متولد 1346 است که در سال 1365 در در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع  شهادت رسید.

 

پایان/