اربعین حسینی؛ زبان یکدل و عاشقانه ای برای ظهور مهدی موعود(عج)
اربعين حسيني؛ زبان يکدل و عاشقانه اي براي ظهور مهدي موعود(عج)
در وبینار تخصصی اربعین مطرح شد؛

اربعین حسینی؛ زبان یکدل و عاشقانه ای برای ظهور مهدی موعود(عج)

وبينار تخصصي با موضوع اربعين حسيني با حضور دو تن از اساتيد حوزه و دانشگاه ويژه فعالان کانون هاي مساجد خراسان شمالي سه شنبه ششم مهر ماه جاري برگزار شد.
شناسه خبر : 30799 تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۰:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ وبینار تخصصی با دو موضوع «نقش حماسه اربعین در ظهور» و «نقش عاشورا در بیداری اسلامی»  از سلسله وبینارهای اربعین  حسینی با حضور دو تن از اساتید حوزه و دانشگاه ویژه فعالان کانون های مساجد خراسان شمالی با همکاری کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا(سلام الله علیها) اسفراین برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی رحیمی، از اساتید حوزه و دانشگاه با بررسی ارزش های اربعین حسینی، زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرج الشریف)، را  مهمترین دستاورد بزرگداشت ایام اربعین و پیاده روی به سوی کربلای معلی و مضجع شریف حضرت امام حسین (علیه السلام) نام برد.

 

وی در توضیح این مطلب گفت: اربعین رزمایشی تمام عیار  برای فراهم سازی زمینه های ظهور حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف ) است که با وحدت و زبان مشترک عاشقانه ی  لبیک یا حسین محقق می شود.

حجت الاسلام رحیمی، با عنوان اینکه عشق به حسین نقطه نجات بخش و سررشته گشایش همه قفل ها است، اضافه کرد: بدون شک  با وام گرفتن  از حرکت یکرنگ و یک دلی که در پیاده روی عظیم اربعین و بین زایران مختلف حسینی مشهود است و پیاده کردن این برنامه های معرفتی و ترویج عشق به امام حسین (علیه السلام) قطعا ظهور به وقوع می پیوندد.

 

حجت الاسلام «علی پورزاد» دیگر استاد حاضر دراین نشست مجازی  قیام عاشورا  را از دومنظر ظاهری و معرفتی آن مورد بحث و بررسی قرار داد و گفت: امام حسین (علیه السلام) حقیقت به خواب رفته را با حرکتی آگاهانه و فدا کردن داشته هایش بیدار کردو از ارزش های مسلمانان محافظت کرد.

گفتنی است، همچنین  حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه و حجت الاسلام و المسلمین احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان نیز در میان نوجوانان و جوانان مسجدی در مسجد امام سجاد (علیه السلام) بجنورد نیز به مناسبت اربعین حسینی و با موضوع وبینار مذکور ابعاد اربعین را تشریح کردند.

 

پایان/