فعالان فهما می توانند الهام بخش تعالی دنیای فرهنگ و هنر باشند
فعالان فهما مي توانند الهام بخش تعالي دنياي فرهنگ و هنر باشند
مدیرکل ارشاد خراسان شمالی؛

فعالان فهما می توانند الهام بخش تعالی دنیای فرهنگ و هنر باشند

فرخنده، در جمع رابطان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي تاکيد کرد: فعالان فهما و اعضاي کانون هاي مساجد مي توانند الهام بخش تعالي دنياي فرهنگ و هنر باشند.
شناسه خبر : 30815 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «حسین فرخنده»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در جمع رابطان کانون های فرهنگی هنری این استان که با هف آموزش هرچه بیشتر بخش های مختلف سومین رویداد ملی فهما در سالن حوزه هنری گردهم آمده بودند، به نقش کانون های مساجد دررونق فعالیت های فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد با ظرفیت افراد علاقمند و منابع انسانی ارزشمند به طور قطع محرک بسیار خوبی است تا آنچه توان مردم است به منصه ظهور برسد.


وی در ادامه  انتخاب شعار «به توان مردم»  برای سومین رویداد ملی فهما را زیبا و به جا توصیف کرد و در این باره گفت: لازم است در اجرای هر چه بهتر فعالیت های و برنامه های کانون ها  و حمایت بیشتر از اقدامات اهالی مسجد خلق منابع جدید داشته باشیم و ظرفیت ها را شناسایی و احصاء کنیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان  با تاکید بر این مهم که باید زمینه های بیشتر فعالیت  فعالا فرهنگی هنری  را در مساجد فراهم آوریم، تصریح کرد: هر چقدر این زمینه بیشتر فراهم شود، زیبایی های مسجد نمایان تر خواهد و بدون شک سریعتر و درستر در مسیر پیشرفت قرار می گیریم.

 

فرخنده توصیه کرد: از نویسندگان و نخبگان  و تاثیرگذاران مسجدی در معرفی قابلیت های فرهنگی هنری مساجد بهره ببریم  تا جریان های فرهنگی در دایره مساجد و جامعه ایجاد شود.

 

وی همچنین اضافه کرد: امروز که شاهد طیف گسترده ارتباطی هستیم باید بدانیم که دنیا دنیای تعامل است و هر حرکت و برنامه ای و تولید محتوا و خبری، می تواند ارزشمند باشد لذا تلاش کنیم تا الهام بخش دنیای فرهنگ و هنر با قابلیت های فعالان مسجدی شویم.

 

فرخنده در این نشست، ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده همکاران ستادی و فعالان کانونها، طرح های تدوین شده و در دست اجرای رویداد ملی فهما همچون ترنم فهما، شکوه مادری و دیگر طرح های فرهنگی و هنری و قرآنی را کارشناسی شده و ارزنده خواند.




وی تعامل با دستگاه های مرتبط به مسجد و نیز همفکری و همراهی روسای فرهنگ و ارشاد در شهرستان ها برای تاسیس کانون های جدید  و بهره مندی از ااین ظرفیت ها و قابلیت ها  را مورد توجه و تأکید قرار داد.

 

پایان/