قاب تکریم ِ شکوه مادری، دستانِ مادر ِجوانترین شهید ناوه را در برگرفت
قاب تکريم ِ شکوه مادري، دستانِ مادر ِجوانترين شهيد ناوه را در برگرفت

قاب تکریم ِ شکوه مادری، دستانِ مادر ِجوانترین شهید ناوه را در برگرفت

مادر شهيد والامقام «احمد حامدي» از شهداي گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس در روستاي ناوه بجنورد، امروز در قالب طرح ملي شکوه مادري تکريم شد
شناسه خبر : 31110 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۰:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ طرح‌ ملی شکوه مادری در مرحله دوم اجرای سه‌شنبه‌های تکریم،  عصر امروز،  20 مهر ماه، به همت کانون فرهنگی هنری امامت روستای ناوه  از توابع شهرستان بجنورد، با حضور ‌مدیر ستاد فهمای استان، درمنزل شهید والامقام «احمد حامدی» و تکریم مادر بزرگوار  آن شهید گلگون کفن اجرا شد.

 «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این دیدار تکریم خانواده شهدا را ترویج فرهنگ ایثار شهادت و ارزش های دفاع مقدس دانست و گفت: تمام تلاش ما زنده نگهداشتن یاد و سیره شهیدان است. 

وی «شکوه مادری» را مرحله دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم معرفی کرد  و گفت: در این مرحله سعی بر این است که ارزش‌های فرهنگی و تربیتی که مادران تاثیرگذار با اولویت  مادران شهدا خلق کرده اند، معرفی شود.

شیرازیان  تدوین و گردآوری کتابی از خاطرات مادران شهید را از برنامه های در دست اقدام این ستاد استانی اعلام کرد.

*هر وقت بیمار می شوم شهید بخوابم می آید؛ درمانم می کند و می رود...

مادر شهید حامدی با متانت و آرامش و با گویش شیرین کردی، به ویژگی های فرزند شهیدش اشاره کرد و گفت: با اینکه 14 سال بیشتر نداشت، شجاع و نترس بود، و  برای دفاع از وطن و عزم شهادت در همان سن و سال نوجوانی قاطعیت داشت.

وی همینطور ساده و با نجابت سال ها صبر و سادگی گفت: هر وقت بیمار می شوم به خوابم می آید حتی همین چند وقت پیش که به کرونا مبتلا شده بودم، در خواب همراه و درمان من بود.

برادر شهید حامدی که از تلاشگران و بازنشسته سپاه بود، درباره مهربانی و شجاعت آن شهید والامقام گفت و ادامه داد: روستای ناوه روستایی انقلابی بود و جوان های پردل و انقلابی داشت و هر بار که یکی از جوانان روستا به شهادت می رسید، احمد جان مي گفت نوبت ما شده و ماندن ما فايده ندارد،  بايد برويم و از كشورمان دفاع كنيم . برادرم احمد به جبهه رفت و در همان بار اول نيز به شهادت رسيد.

وی انس با  قرآن و علاقه وافر شهید به امام راحل را نیز در توصیفات بیشترش گنجاند و آرام شمرده تر گفت: شهيد كشتي گير بود و در روستا با جوان هاي روستا كشتي  مي گرفت.

برادر شهید حامدی، پس از آن خاطره ای از پدر شهید و اهمیت، احترام و البته تأثیرگذاری شهدا نقل کرد و  با لحنی روشن اما دلتنگ و غمی جاندار و قدیمی، گفت:  هر سال 17 شهریور ماه، یادواره شهدای روستای ناوه برگزار می شود و پدرم هر سال در این مراسم حضور می یافت و برایش مهم و ارزشمند بود، اما بیمار شد و نتوانست در این یادواره شرکت کند، از من خواست تا بر مزار شهید حاضر شوم و از او بخواهم که این شرایط بیماری و دوری برایش تمام شود، خواست شهید احمد بيايد و پدرم را نيز با خود ببرد و اصرار کرد، من در همان لحظاتِ ناآرام، ناچار بر مزار شهید، خواسته پدر را مطرح کردم،  فردایش پس از نماز صبح پدرم به شهید ملحق شد و آرام گرفت.

گفتنی است، شهید والامقام «احمد حامدی» جوانترین شهید روستای ناوه  متولد سال1346 بود که پس از مجاهدت بسیار در برابر تهاجم دشمن، در هشتم مرداد سال 1362 در سن 14 سالگی و در اولین حضورش در جبهه های حق علیه باطل  به درجه رفیع شهادت رسید.

پایان/