امام جمعه اسفراین عضو سامانه فهما شد/ ترویج سبک زندگی اسلامی با اولویت توجه به ازدواج جوانان
امام جمعه اسفراين عضو سامانه فهما شد/ ترويج سبک زندگي اسلامي با اولويت توجه به ازدواج جوانان
همزمان با سالروز ورود رهبر انقلاب به اسفراین؛

امام جمعه اسفراین عضو سامانه فهما شد/ ترویج سبک زندگی اسلامی با اولویت توجه به ازدواج جوانان

امام جمعه اسفراين، امروز 22 مهر همزمان با سالروز ورود رهبري به اين شهرستان در مهر ماه سال 91، در ديدار با مدير ستاد فهماي خراسان شمالي، ترويج سبک زندگي اسلامي با اولويت توجه به نشر فرهنگ ازدواج آگاهانه، آسان و سرو سامان بخشي به شرايط زندگي جوانان را مورد تاکيد قرار داد و گفت: توصيه هاي رهبر معظم انقلاب بايد عملي شود.
شناسه خبر : 31152 تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین «غدیر محمدیان»، امام جمعه اسفراین امروز در نشستی با مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی که با هدف فرا رسیدن 19 مهر سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در مهر ماه 91 و ایراد بیاناتی پیرامون اهمیت نقش کانون های مساجد، صورت گرفت، توجه به ازدواج جوانان و زمینه سازی برای افزایش گرایش جوانان به تشکیل خانواده و پذیرش تأهل، اولویت نشر سبک زندگی اسلامی مورد توجه رهبر انقلاب بیان کرد.

 

وی افزود: اگر در بحث سبک زندگی برای موضوع ازدواج تلاش نکییم، کم کم شاهد کاهش ازدواج و  کاهش آمار جمعیت  کشور خواهیم بود، و این موضوع برای آینده بسیار خطرناک است چرا که کمبود جمعیت یعنی رو به رو شدن با آینده ای که به دلیل نبود نیروی جوان باید از دیگر کشورها بخواهیم تا تامین نیروی داخلی  را جبران کنند که نتیجه اش سپردن کشور به اجنبی بدون جنگ است.

 

امام جمعه اسفراین همچنین میدان دادن به جوانان را  مورد توجه قرار داد و گفت:کانون های مساجد می تواند در این باره بسیار اثرگذار و با برنامه عمل کند.

 «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های دغدغه مند و پدرانه امام جمعه اسفراین از کانون ها، سفر رهبری در ارتقاء مسجد و کانون های مسجد بسیار رثمر و نتیجه بخش خواند، و گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های مساجد سبب شد ضمن معرفی بیشتر این کانون ها به جامعه و نهاد های تاثیرگذار حمایت های مادی و معنوی بیشتری نیز از فعالان  فهما شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بیش از 600 میلیون اعتبار حمایتی برای تجهیز کانون ها پس از سفر رهبری به کانون ها اختصاص یافت و ادامه پیدا کرد و امسال نیز توانستیم چیزی در حدود 200 میلیون اعتبار حمایتی در قالب تجهیزات هوشمند و کتابخانه ای با اعتباری از سوی استانداری، ستاد فهمای کشور، سازمان مدیریت استان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهیه و به کانون ها اهدا کنیم.

 

شیرازیان، به برگزاری سومین رویداد ملی فهما و ارزیابی کانون های مساجد کشور اشاره کرد و با عنوان اینکه شهرستان اسفراین  در دو دوره پیشین این رویداد خوش درخشیده و شاهد برتری این کانون ها در میان کانون های مساجد سراسر کشور بودیم، ابراز امیدواری کرد: با حمایت هر چه بیشتر از این کانون ها از سوی امام جمعه و فعالان فرهنگی شهرستان اسفراین شاهد ارتقاء فعالان فهما باشیم.

گفتنی است، امام جمعه اسفراین با ثبت نام در سامانه بچه های مسجد و انتخاب کانون محبان الزهرا (سلام الله علیها) به رویداد ملی فهما پیوست.