برترین های فهما در شهرستان فاروج تقدیر شدند
برترين هاي فهما در شهرستان فاروج تقدير شدند

برترین های فهما در شهرستان فاروج تقدیر شدند

نشست تقدير از برترين هاي ايران قوي در شهرستان فاروج با همراهي رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان و در حضور امام جمعه اين شهر برگزار شد و فعالان فهماي اين منطقه معرفي و مورد قدرداني قرار گرفتند.
شناسه خبر : 31253 تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۱:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ فعالان کانون های مساجد شهرستان فاروج  امروز 26 مهر، و در آستانه آغاز هفته پر برکت و سراسر نور وحدت  طی نشستی صمیمانه در محل دفتر امام جمعه این شهرستان  معرفی و تقدیر شدند.

 

 حجت‌الاسلام و المسلمین « نایب علی نوروزی» امام جمعه شهر فاروج در این نشست با عنوان اینکه در مسجد باید تلاش کنیم تا چراغ دل انسان ها روشن شود، توجه به بعد نرم افزاری و تربیتی در مساجد را مورد تأکید قرار داد و گفت: صحبت از کمبود امکانات و توجه به موضوع سخت افزار در همه جا هست اما در مسجد باید زانوها محکم باشد و دل ها روشن.

 

وی به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در این باره اشاره کرد و با خوب ارزیابی کردن  اجرای رویداد ملی فهما خواست تا فعالان کانون ها علاوه بر ثبت فعالیت ها و گزارش دهی در این باره، در رشد موضوع تربیتی و آموزشی و ارتقاء حوزه نرم افزاری بکوشند.

وی ضمن قدردانی از حضور کارکنان ستاد فهمای استان در شهرستان ها، توصیه کرد:  همه مسئولان در هر بخشی باید در میان مردم حضور یابند، چرا که این موضوع باعث ایجاد موج دلگرمی و افزایش امید آنهم در شرایط کنونی که دشمنان داخلی و خارجی در تلاشند تا  تصویری از ناامیدی و دلسردی در کشور ترسیم کنند، می شود.

وی توسعه فعالیت های فرهنگی و اماکن مثل سینماها و سالن های هنری، و ارتقاء فعالیت های فرهنگی هنری را سبب محافظت از ارزش های انقلاب و اسلام دانست و خواست تا با تعامل و همراهی فعالان مسجدی و افراد تأثیرگذار موانع در این باره رفع شود.

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در این نشست که ضمن تقدیر از فعالان کانون های مساجد فاروج، خواست تا با تلاش بیشتر و ثبت فعالیت و برنامه های انجام شده در سامانه بچه های مسجد، زمینه حمایت بیشتر  از این کانون ها فراهم شود.

وی برگزاری طرح های آموزشی در قالب آموزش خبرنگاران و رابطین اطلاع رسانی ویژه کانون ها، آموزش مدیران جدیدالتاسیس، جمع آوری بهترین تجربه های فعالان کانون ها در قالب کتاب و پادکست را از برنامه های در دست اجرای ستاد فهمای استان اعلام کرد.

 شیرازیان همچنین  ضمن قدردانی از اقدامات کانون ها چه بر اساس برنامه های مشخص شده چه به صورت خودجوش و دغدغه مندانه، به برگزاری  سومین رویداد ملی اشاره کرد و  گفت: سال گذشته در دومین دوره این رویداد ملی  شاهد درخشش دو کانون در رواق کتاب و رواق ترنج بودیم و امیدواریم امسال نیز موفقیت های بیشتر فعالان کانون ها را شاهد باشیم.

وی اتمام مهلت برگزاری سومین دوره فهما را پایان آذرماه سال جاری عنوان رد و گفت: امسال نیز همچون اولین دوره فهما، پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب و معرفی می شود.

«حسن رضوانی»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج نیز در این نشست گفت:  26 کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان فعالند که اقدامات ارزنده  در این کانونها انجام میگیرد.

وی ضمن اعلام حمایت از فعالیتهای کانون ها  و اهمیت بخشی به رویداد ملی فهما  همچنین اعلام کرد: تلاش می کنیم تا کار فرهنگی در مسجد رونق بگیرد که با بهره گیری از ظرفیت های کانون ها می توان این موضوع را محقق کرد.

 

این نشست با تقدیر از فعالان کانون های مساجد شهرستان  فاروج شامل کانون های حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام)، شهید سردار سلیمانی، کانون انصارالمهدی(عجل الله تعالی فرج الشریف)، کانون شهدای روستای حاج تقی و نیز کانون فرهنگی هنری یاسین   که بیشترین امتیاز را در طرح ملی ایران قوی با ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد کسب کردند، پایان یافت.