تعامل و به اشتراک گذاشتن توانمندی کانون‌ها مهمترین رویکرد فهما ۱۴۰۰ است
تعامل و به اشتراک گذاشتن توانمندي کانون‌ها مهمترين رويکرد فهما ۱۴۰۰ است
معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما کشور؛

تعامل و به اشتراک گذاشتن توانمندی کانون‌ها مهمترین رویکرد فهما ۱۴۰۰ است

طاهريان، تعامل و به اشتراک گذاشتن فعاليت‌ها، توانمندي‌ها و معرفي ظرفيت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را از جمله مهم ترين رويکردهاي فهما ۱۴۰۰ عنوان کرد.
شناسه خبر : 31278 تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛  «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما کشور امروز سه شنبه (27 مهرماه) در نشست اداری ستاد استانی فهما خراسان شمالی پس از استماع نظرات و سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول و کارشناسان  این ستاد استانی با اشاره به فعالیت 60 درصدی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی، توجه به روستا و فعالیت های فرهنگی و هنری در روستاها را مورد اهتمام ستاد کشوری اعلام کرد.

وی به تعامل و اشتراک گذاشتن فعالیت ها و توانمندی های فعالان فرهنگی و هنری کانون ها و معرفی ظرفیت ها و پتانسیل کانون ها را از جمله مهم ترین رویکردهای فهما 1400 ذکر کرد و افزود: باید آنچه از فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد ثبت شده، عرضه شود که البته نیاز به بازبینی دارد و تلاش داریم این فعالیت ها به زودی ارائه شود.
 

 

طاهریان با اشاره به اینکه مشکلات فنی سامانه بچه های مسجد در ثبت فعالیت های کانون ها به حداقل رسیده، بر بحث آموزش در همه حوزه ها تأکید کرد و گفت: مستقل شدن واحد آموزش از معاونت فرهنگی و هنری ستاد نیز دقیقا با نگاه اهمیت حوزه آموزش، صورت گرفت.
 
 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما کشور با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت های آموزشی در بستر فضای مجازی انجام می شود، این مهم را دلیل گره زدن واحد آموزش به بخش «آی تی» اعلام کرد و از تحقق قریب به 60 ساعت آموزش فرآیند که در حال سپری شدن است، خبر داد.
 

هرچند وی آموزش چهره به چهره را دارای برکات ویژه دانست که شاید در فضای مجازی حاصل نشود اما توضیح داد: با توجه به شرایط کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی هر آنجایی که فضای مجازی منجر به حضور جوانان و نوجوانان در مساجد شود، استقبال کرده و ورود می کنیم.

طاهریان بر ثبت صادقانه اطلاعات و فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد تأکید کرد و گفت: نباید اطلاعات و فعالیت ها به هر قیمتی ثبت شود بلکه باید برای ثبت درست و دقیق اطلاعات، راهکار ارائه داد.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما کشور با بیان اینکه نظام حمایتی از کانون ها بر اساس میزان فعالیت ها و ثبت آن در سامانه بچه های مسجد است، بر اهتمام بیشتر و بهتر در ثبت فعالیت ها تأکید کرد و افزود: کوتاهی در ثبت فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، استان را متضرر می کند.

یادآوری می شود، رویداد ملی فهما در سومین دوره از برگزاری، امسال در بهمن ماه برگزیدگان خود را در بخش های مختلف و رواق ها خواهد شناخت و دومین پایتخت فهما نیز معرفی خواهد شد.

 

کلمات کلیدی: خراسان شمالي فهما