کانون های مساجد با برنامه ریزی دقیق رونق بخش حضور نوجوانان و جوانان باشند
کانون هاي مساجد با برنامه ريزي دقيق رونق بخش حضور نوجوانان و جوانان باشند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی؛

کانون های مساجد با برنامه ریزی دقیق رونق بخش حضور نوجوانان و جوانان باشند

حجت الاسلام و المسلمين «رضا نوري» در نشستي با معاون شبکه سازي و ساماندهي ستاد فهماي کشور به نقش با اهميت فعالان کانون هاي مساجد اشاره کرد و توجه به ظرفيت هاي ارزنده و تاثيرگذار در اين کانون ها را موضوع مهمي دانست و گفت: فعالان کانون هاي مساجد مي توانند با برنامه ريزي دقيق رونق بخش حضور مداوم جوانان در مساجد باشند.
شناسه خبر : 31284 تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهمای کشور امروز 27 مهر ماه، همزمان با آغاز هفته وحدت و  ایام سراسر نور و رحمت میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه وآله وسلم) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام)، در سفری به استان خراسان شمالی به دیدار نماینده ولی فقیه رفت و در نشستی  صمیمانه  که با همراهی «حسین فرخنده » مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت پذیرفت، نقاط قوت و ظرفیت ارزنده نیروهای مسجدی این استان را مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین «رضا نوری»، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این نشست به نقش با اهمیت فعالان کانون های مساجد اشاره کرد و توجه به ظرفیت های ارزنده و تاثیرگذار در این کانون ها را موضوع مهمی دانست.

وی حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را نقطه قوت خواند و توصیه کرد:  کانون های مساجد می توانند با برنامه ریزی دقیق رونق بخش حضور مداوم آنان باشند.

امام جمعه بجنورد در بخشی دیگر فعالیت های منسجم در مساجد را مورد توجه قرار داد و با صراحت گفت:  با انسجام در عناصر فرهنگی به ویژه در  مسجد، می توان شاهد اقدامات ارزنده ای بود که بچه های مسجدی با روحیه خالصانه و جهادی محور آن باشند و بدرخشند.

«مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهمای کشور نیز در ادامه ضمن قدردانی از نگاه ویژه حجت الاسلام و المسلمین نوری به کانون های مساجد، به این نکته که یکی از مهمترین  ویژگی کانون ها  بر اساس اساسنامه راه اندازی کانون امام جماعت مسجد است  و هیچ کانونی شکل نمی گیرد مگر به درخواست امام جماعت، این موضوع را امتیازی ارزنده برای کانون ها برشمرد.

وی در ادامه گفت: بچه های مسجد می توانند با هدایت امام جماعت هماهنگی حداکثری را داشته باشند و در همکاری با سایر بخش های فعال در مسجد بویژه پایگاه بسیج، اتفاقات مهمی رقم بزنند.

طاهریان همچنین با عنوان اینکه جایگاه قدسی مساجد نیاز به برنامه ریزی و اجرای فعالیت هایی که از حیث محتوا عمیق و دقیق باشد و در نهایت  اعتبار و دقت انجام شود،  اضافه کرد:  بانظارت ائمه جماعات این موضوع می تواند رقم بخورد.

وی با عنوان اینکه استان خراسان شمالی در حوزه مسجد و فعالیت کانون های مسجد، از حیث نیروی انسانی خوشفکر، ظرفیت قابل توجهی دارد، برای حمایت  و توجه مضاعف و هرچه بیشتر این نیروها و برنامه های کانون های مساجد این استان اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، «طاهریان»، امروز همچنین در نشست شورای اداری ستاد فهمای خراسان شمالی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، حضور یافت.

 پایان/