تقدیر از فعالان کانون های مساجد شیروان/کانون های مساجد، جاذبه های مسجد را برای جوانان ترسیم کنند
تقدير از فعالان کانون هاي مساجد شيروان/کانون هاي مساجد، جاذبه هاي مسجد را براي جوانان ترسيم کنند

تقدیر از فعالان کانون های مساجد شیروان/کانون های مساجد، جاذبه های مسجد را برای جوانان ترسیم کنند

امام جمعه شيروان در نشست تقدير از فعالان کانون هايمساجد اين شهرستان که بيشترين فعاليت ها و امتياز را در طرح ملي ايران قوي کسب کردند، با عنوان اينکه مسجد اسلامي، تنها يک نماز خانه نيست، گفت: کانون هاي مساجد بايد کارکرد تربيتي و محوريت بخشي به مساجد براي محور قرار گرفتن آن و جذب جوانان فراهم کند.
شناسه خبر : 31309 تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حسین تکمیلی»، امام جمعه شیروان در نشست تقدیر از فعالان کانون های مساجد این شهرستان که در دومین رویداد ملی فهما و طرح ملی ایران قوی بیشترین امتیاز ثبت فعالیت ها را کسب کردند، با عنوان اینکه عرصه فرهنگ امروز عرصه جهاد است،  و مهمترین سنگر دفاع را مسجد نام برد، تاکید کرد: هر گونه کار فرهنگی در قالب مسجد ماندگار و غیر از آن گذرا  است.

 

وی  در ادامه همچنین با عنوان اینکه مسجد، تربیت کننده است و تمام برنامه ها  باید با محوریت مسجد انجام گیرد، افزود: مسجد مدنظر اسلام، تنها یک نمازخانه نیست بلکه محلی برای تمام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی است که باید با مدیریت  روحانی مسجد و همراهی هیئت امنا و پایگاه بسیج،  فعالیت ها برنامه ریزی و اجرا شود.

 

حجت الاسلام تکمیلی همچنین با توضیح کامل تر به نقش کانون های مساجد و فعالان آن اشاره کرد و گفت: فعالان این کانون ها با طرح و برنامه های اثربخش می بایست جاذبه های مسجد را برای جوانان و نوجوانان ترسیم کنند و زمینه جذب بیشتر آنان فراهم کنند.

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه کانون ها هنوز آن جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند، در جنگ فرهنگی دشمن کانون های مساجد باید در خط مقدم قرار بگیرند، چند نکته را مورد توجه قرار داد و گفت: انتخاب افراد فعال و فراغ بال که وقت کافی برای فعالیت های فرهنگی و مسجد دارند، تعریف درست از یک برنامه و طرح برای مدیر کانون، بازدید و سرکشی مرتب از فعالیت های کانون و نیز حمایت و پشتیبانی بموقع از اقدامات کانون ها می تواند چهار نکته قابل تامل باشد.

 «هاشم شیرازیان » مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی، نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات کانون های مساجد در بخش های مختلف فرهنگی و هنری بویژه بحث مواسات و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به برگزاری سومین رویداد ملی فهما  اشاره کرد و گفت: این رویداد با شعار «به توان مردم» هم اکنون در حال برگزاری و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کانون های می توانند فعالیت های خود را در سه شبستان و 12 رواق زیر مجموعه با 40 برنامه تعریف شده در این سامانه ثبت کنند و مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.

شیرازیان، ارائه و اجرای طرح های آموزشی ویزه مدیران جدیدالتاسیس و حوزه اطلاع رسانی، برگزاری مرحله دوم طرح ملی  سه شنبه های تکریم با عنوان «شکوه مادری» و قدردانی و تکریم مادران معزز شهدا و ایثارگران و مادران تأثیرگذار و برگزاری محافل انس با قرآن و طرح تلاوت نورو... از اهم برنامه های کانون ها نام برد.

«ابراهیم عباس پور»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز در این جلسه با عنوان اینکه 42 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان فعال هستند، حمایت و پشتیبانی از فعالیت های ارزنده فرهنگی و هنری این کانون ها را مورد توجه قرار داد.

در این جلسه همچنین «محمد محمزاده قانعی»، رابط کانون های شیروان و مدیر کانون شهدای شهرک ولیعصر(عجل الله تعالی فرج الشریف) که هم اکنون رییس شورای اسلامی شهر شیروان نیز به عهده دارد، «سجاد ولی پور» نماینده کانون حضرت امام سجاد (علیه السلام) رابط این شهرستان، «محمدرضا نگهبان» مدیر کانون  نورالشهدا، «هادی خداداده دوین» مدیر کانون روستایی سردار دلها، حجت الاسلام «محمد علی کمالی»، مدیر کانون روستای شهدای رزمغان، «خدیجه صحرایی» مدیر کانون حضرت امیر المومنین (علیه السلام) روستای تکمران و «حسین رشیدی»، مدیر کانون بقیه الله (عجل الله تعالی فرج الشریف)  نیز در این نشست نظرات و پیشنهادات و مشکلات کانون ها را مطرح کردند که موضوع آموزش و تعامل بیشتر با کانون ها و حمایت از فعالیت های مسجدی را می توان از اهم این نقطه نظرات نام برد.

 

گفتنی است، این نشست با تقدیر از فعالان کانونی شهرستان شیروان  پایان یافت.

 

پایان/