مسجد «حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام)» روستای سست اسفراین کلنگ زنی شد
مسجد «حضرت ابوالفضل العباس(عليه السلام)» روستاي سست اسفراين کلنگ زني شد
همزمان با میلاد رسول مهربانی و سلاله پاکش؛

مسجد «حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام)» روستای سست اسفراین کلنگ زنی شد

ساخت دومين مسجد روستاي سست اسفراين به همت اهالي مسجدي اين روستا و با حضور امام جمعه و فرماندار اسفراين همزمان با ميلاد رسول مهرباني ها، حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه وآله و سلم) آغاز شد.
شناسه خبر : 31411 تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛  دومین مسجد روستای سست از توابع شهرستان اسفراین به همت خیرین و اهالی مسجدی این روستا، همزمان با میلاد رسول اکرم، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) و سلاله مطهرش، حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، امام جمعه و نیز کرامتی، فرماندار این شهرستان  کلنگ زنی و مراحل ساخت این بنا آغاز شد.

 

«حسن پورثابت»، مدیر کانون فرهنگی هنری رسالت مسجد امام حسن عسگری (علیه السلام) روستای سست اسفراین  در حاشیه برگزاری مراسم کلنگ زنی احداث مسجد، گفت: زمینی به مساحت 6 هزار و 800 متر توسط خیرین برای اقدامات عمرانی روستا اهدا شده که در یک هزار و 800 مترمربع از آن به ساخت مسجد اختصاص یافته است.

 

وی اضافه کرد: مسجد با نام  حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) در زیربنای یک هزار و 80 متر مربع در دوطبقه  احداث می شود.

پورثابت  همچنین اعلام کرد: ساخت مسجد 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن توسط خیرین تامین شده و نیاز به کمک های خیرانه و خداپسندانه دیگر هستیم.

 

وی همچنین اعلام کرد: امام جمعه اسفراین و نیز فرماندار، ساخت مسجد را مورد توجه قرار داده از کارهای ارزشمند و مهم خواندند و در این باره و تکمیل آن، اعلام حمایت کردند.

 

گفتنی است، روستای سست در دهستان روئین اسفراین قرار دارد که بر اساس سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۰  دارای 2هزار و 876 جمعیت است.

 

پایان/