«پسر خورشید» بر اساس زندگی شهید «مرتضی زرهرن»، رونمایی می‌شود
«پسر خورشيد» بر اساس زندگي شهيد «مرتضي زرهرن»، رونمايي مي‌شود
به همت جوانان انقلابی شیروان؛

«پسر خورشید» بر اساس زندگی شهید «مرتضی زرهرن»، رونمایی می‌شود

مراسم رونمايي از کتاب «پسر خورشيد» بر اساس زندگي شهيد تکاور مدافع حرم مهندس مرتضي زرهرن با حضور مسئولان کشوري و استاني در شيروان برگزار مي شود.
شناسه خبر : 31479 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «معصومه ایزانلو»، نماینده جوانان انقلابی شیروان و رابط فعال کانون فرهنگی هنری امام سجاد (علیه السلام) این شهر در این باره گفت: این مراسم با حضور ویژه و سخنرانی امیر غلامحسین دربندی، از فرماندهان بازنشسته ارتش برگزار می شود.

وی اضافه کرد: «شهلا  پناهی» نویسنده کتاب و انتشارات «سوره سبز»  این اثر ارزشمند را منتشر کرده است.

وی افزود: علاوه بر رونمایی از کتاب مذکور و برگزاری یادواره شهید، تکریم مادر بزرگوار و همسر گرامی شهید زرهرن  در قالب طرح ملی شکوه مادری سخنرانی ویژه از برنامه های مهم این مراسم است.

ایزانلو همچنین اضافه کرد: این مراسم  ساعت 14:30، عصر 5 شنبه، 6 آبان ماه  جاری در محل شبستان  امام زاده حمزه رضا (علیه السلام) شیروان برگزار می شود.

 

گفتنی است، شهید مهندس سرهنگ دوم مرتضی زرهرن در تاریخ 24 خرداد 1358در شهرستان شیروان به دنیا آمد تحصیلات ابتدایی وراهنمایی را در روستای حسین آباد و دبیرستان را در شهرستان شیروان گذارند و بعد از اخذ دپیلم در سال 78در دانشگاه افسری امام علی(ع) پذیرفته شده و به خدمت ارتش جمهوری اسلامی درآمد وطی چهار سال تحصیل در دانشکده افسری در سطح مهندسی با درجه ستوان دومی از دانشگاه فارغ التحصیل شده ودوره تکاوری را نیز گذراندند.

 

بر این اساس این شهید بزرگوار، به عنوان یک نیروی زبده و فعال مشغول به خدمت در لشکر شاهرود شد بعد از مدتی به پادگان شهید پژوهنده چهل دختر انتقال یافت، و در سال 1383ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر به نام علی و دختر به نام فاطمه است.

در سال 1388به دلیل دارا بودن تخصصص در پاکسازی مواد منفجره به منطقه مرزی عین خوش در استان خوزستان اعزام شده و به مدت 18ماه به پاکسازی مواد منفجره و مین های بجا مانده از جنگ تحمیلی مشغول بود و بعد از طی این مدت به پادگان چهل دختر بازگشتند و در سال 93 به شهرستان بروجرد استان لرستان منتقل شد و تا دوره عالی مهندسی را در آنجا بگذراند و در تارخ ششم فروردین 1394به درجه سرگردی نائل آمد و در اسفند 94داوطلبانه با علم و ایمان کامل و عاشقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) و دفاع از مظلومیت و جنگ با کفار تکفیری داعشی به سوریه اعزام شد و در نیمه شب 21 فروردین 1395 در منطقه جنوب حلب در کشور سوریه در حین درگیری مستقیم با دشمن تکفیری بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد.