شکوه مادری؛ قاب درخشان ِمادری و همسریِ «پسر خورشید» در شیروان
شکوه مادري؛ قاب درخشان ِمادري و همسريِ «پسر خورشيد» در شيروان

شکوه مادری؛ قاب درخشان ِمادری و همسریِ «پسر خورشید» در شیروان

لوح تکريم شکوه مادري، امروز در محل شبستان امامزاده حمزه رضا (عليه السلام) شهر شيروان با حضور تني چند از مسئولان کشوري و لشکري در دستان مادر و همسر شهيد تکاور مدافع حرم مهندس «مرتضي زرهرن» قرار گرفت.
شناسه خبر : 31511 تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «خورشید غلامی» مادر شهید والا مقام  «مرتضی زرهرن» و «زهرا رمضان پور» همسر آن شهید اعلامقام، امروز در مراسمی  با حضور امير سرلشگر «غلامحسين دربندي»، از فرماندهان پيشکسوت ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيز حجت الاسلام و المسلمين دکتر تکميلي، امام جمعه شيروان در قالب طرح شکوه مادري تکريم شدند.

این مراسم تکریم، با محوریت  رونمایی از کتاب «پسر خورشید» نوشته شهلا پناهی و بر اساس زندگی شهید مرتضی زرهرن به همت تنی چند از جوانان پرتلاش مسجدی و انقلابی  و فعالان کانون امام سجاد (علیه السلام) شیروان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا لوح شکوه مادری به دستان مادر شهید که بار صبر سال ها قدش را کمی خمیده بود، توسط حجت الاسلام تکمیلی، امام جمعه شیروان اهدا شد .

همچنین در ادامه لوح سپاس دیگری توسط امیر دربندی، از فاتحان جبهه و جنگ حق علیه باطل و همرزم شهید صیاد شیرازی، به همسر آن شهید جانبرکف، که مادر و حافظ  علی و فاطمه دو یادگار شهید است،  اهداء و صبر و شکوه مادری وی ارج نهاده شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، رییس ستاد فهمای کشور نیز در این مراسم در تماسی تلفنی با امام جمعه شیروان ضمن قدردانی از نگاه حامیانه وی نسبت به فعالیت کانون های مساجد، طرح شکوه مادری را ایده و  تلاشی مسجدی برای تکریم خانواده شهدا و ایثارگر، زنده نگهداشتن یاد شهیدان، معرفی مادران تاثیرگذار به عنوان الگوهای ارزشمند و نیز ترویج فرهنگ شهادت برشمرد.

گفتنی است، شهید مهندس سرهنگ دوم مرتضی زرهرن در تاریخ 24 خرداد 1358 در شهرستان شیروان به دنیا آمد تحصیلات ابتدایی وراهنمایی را در روستای حسین آباد و دبیرستان را در شهرستان شیروان گذارند و بعد از اخذ دپیلم در سال 78 در دانشگاه افسری امام علی(علیه السلام) پذیرفته شده و به خدمت ارتش جمهوری اسلامی درآمد وطی چهار سال تحصیل در دانشکده افسری در سطح مهندسی با درجه ستوان دومی از دانشگاه فارغ التحصیل شده ودوره تکاوری را نیز گذراندند.

 

بر این اساس این شهید بزرگوار، به عنوان یک نیروی زبده و فعال مشغول به خدمت در لشکر شاهرود شد بعد از مدتی به پادگان شهید پژوهنده چهل دختر انتقال یافت، و در سال 1383 ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر به نام علی و دختر به نام فاطمه است.

در سال 1388 به دلیل دارا بودن تخصصص در پاکسازی مواد منفجره به منطقه مرزی عین خوش در استان خوزستان اعزام شده و به مدت 18ماه به پاکسازی مواد منفجره و مین های بجا مانده از جنگ تحمیلی مشغول بود و بعد از طی این مدت به پادگان چهل دختر بازگشتند و در سال 93 به شهرستان بروجرد استان لرستان منتقل شد و تا دوره عالی مهندسی را در آنجا بگذراند و در تارخ ششم فروردین 1394 به درجه سرگردی نائل آمد و در اسفند 94 داوطلبانه با علم و ایمان کامل و عاشقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) و دفاع از مظلومیت و جنگ با کفار تکفیری داعشی به سوریه اعزام شد و در نیمه شب 21 فروردین 1395 در منطقه جنوب حلب در کشور سوریه در حین درگیری مستقیم با دشمن تکفیری بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

پایان/