«پسر خورشید» رونمایی شد/ذهن نسل جوان را از قهرمانان پوشالی غرب خالی کنیم/قهرمانان واقعی شهدا هستند
«پسر خورشيد» رونمايي شد/ذهن نسل جوان را از قهرمانان پوشالي غرب خالي کنيم/قهرمانان واقعي شهدا هستند

«پسر خورشید» رونمایی شد/ذهن نسل جوان را از قهرمانان پوشالی غرب خالی کنیم/قهرمانان واقعی شهدا هستند

امام جمعه شيروان گفت: ذهن نوجوانان و جوانان را بايد از قهرمان‌هاي پوشالي که غرب در تلاش است معرفي کند، خالي کنيم و شهدا را به عنوان قهرمانان واقهي به آنها معرفي کنيم.
شناسه خبر : 31512 تاریخ انتشار : ۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم رونمايي از کتاب «پسر خورشيد» بر اساس زندگي شهيد تکاور مدافع حرم  مهندس مرتضي زرهرن با حضور«غلامحسين دربندي»   امير  پيشکسوت ارتش جمهوري اسلامي ايران و همرزم شهيد والامقام صياد شيرازي، در محل شبستان حرم مطهر حضرت امامزاده حمزه رضا (عليه السلام) شيروان برگزار شد.

امیر «غلامحسین دربندی» در این مراسم  با  عنوان مصادیق ارزشمند و روشن از دلاوری ها و ایثارگری های بی مانند شهدا، و اشاره به شخصیت های شهیدانی همچون شهید سردار سلیمانی، شهید صیاد شیرازی و نیز شهید حججی در کنار شهید مرتضی زرهرن، گفت:  خط سرخ شهادت از عاشورا تاکنون ادامه داشته و راه شهدا تمام شدنی نیست.

وی در ادامه با عنوان اینکه شهدا تمام وجودشان اسلام و از جان گذشتن برای اسلام بود، اضافه کرد: شهدا دین دار ِ دین یار بودند و جانشان را در لحظه فدای دین کردند که باید این اصل با ارزش تبیین و ترویج داده شود.

 

وی در ادامه مطلب فوق افزود:  شهدا با حضور خود در صحنه جنگ از جان، مال و خانواده خود گذشتند، که این از خودگذشتی و ایثار نیاز به تأمل بیشتر و درک این فلسفه، درک  بالاترین درجه ایمان است، که همان ایمان به حضور خدا در همه حال رادر بردارد.

این امیر پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی گفت:  دشمنان طی این 40 سال همواره قصد توطئه و فتنه را داشتند که با هوشیاری و بصیرت مردم تمام توطئه های آنان خنثی شده است.

دربندی، از برگزار کنندگان این مراسم تقدیر کرد و افزود: دشمنان ما امروز حتی با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا مشکل دارند و نمی خواهند چنین مراسمی برای آنان برگزار شود در صورتیکه تمام شهدا محب و عاشق اهل بیت(علیهم السلام)  بودند و شهید با شهادتش تمام هستی خود را در راه خدا فدا می کند.

همرزم شهید صیادی، گفت: هنوز کسانی هستند که به یاد و اذن شهدا زندگی می کنند، سیره و روش آنان باید ادامه یابد و به نسل جدید شهدا را که قهرمانان ملت هستند را معرفی کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر تکمیلی، امام جمعه شیروان نیز در این مراسم معنوی و سراسر یاد و نام شهدا، با عنوان اینکه نسل امروز نیاز به معرفی مرتضی زرهرن ها دارد، گفت: ذهن نوجوانان و جوانان را باید از قهرمان های پوشالی که غرب در تلاش است معرفی کند، خالی کنیم و شهدا را به عنوان قهرمانان واقهی به آنها معرفی کنیم.

وی  خدا محوری و انتخاب راه حق را دو ویژگی بارز و درخشان شهدا نام برد و تأکید کرد: نسل جدید انقلاب باید با این دو ویژگی آشنا شوند و بدانند شهدا چگونه با در نظر گرفتن خشنودی خدا در همه حال و انتخاب راهی که خداوند نشان داده و حق است، سعادتمند شدند.

قرائت شیرین و دلنشین وصیتنامه شهید زرهرن توسط دختر خردسالش «فاطمه»، خوش آمد گویی توسط «علی»، فرزند ارشد شهید از دیگر برنامه های زیبای این مراسم رونمایی می توان نام برد.

همچنین در ادامه پیام تقریظ حجت الاسلام و المسلمین نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر  ابتدای کتاب «پسر خورشید»  توسط مجری قرائت شد که ضمن ستودن این کتاب، آن را مجموعه ای از خاطرات آموزنده و حکمت آمیز که می تواند راهنمای زندگی ما باشد،  توصیف کرده است.

 

وی ضمن توصیه به جوانان به مطالعه این کتاب، تأکید کرده است: زندگی آن شهید با وجود سختی ها توأم با مسئولیت پذیری در قبال دین و جامعه و انقلاب و مردم بوده و برای ما حجت روشنی است که از مسیر انقلاب خارج نشویم.

در این مراسم ستاد فهمای خراسان شمالی با اهداء لوح تقدیر به مادر و همسر شهید زرهرن از آن دو عزیز در قالب طرح ملی شکوه مادری تکریم کرد.

مراسم با مداحی توسط رضا ایزی، از مداحان و ذاکرین اهل بیت (علیهم السلام)  و در نهایت رونمایی و امضاء تمثال تهیه شده از جلد کتاب توسط مسئولان حاضر پایان یافت.

 

گفتنی است، «شهلا  پناهی» نویسنده کتاب و انتشارات «سوره سبز»  این اثر ارزشمند را منتشر کرده است.

 

در پایان باید افزود: شهید مهندس سرهنگ دوم مرتضی زرهرن در تاریخ 24 خرداد 1358 در شهرستان شیروان به دنیا آمد و در اسفند 1394 داوطلبانه با علم و ایمان کامل و عاشقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) و دفاع از مظلومیت و جنگ با کفار تکفیری داعشی به سوریه اعزام شد و در نیمه شب 21 فروردین 1395 در منطقه جنوب حلب در کشور سوریه در حین درگیری مستقیم با دشمن تکفیری بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پایان/