آغاز جشنواره دانش آموزی «من هم کتاب می خوانم» همزمان با 13 آبان
آغاز جشنواره دانش آموزي «من هم کتاب مي خوانم» همزمان با 13 آبان
به همت کانون بقیه الله (عج) بجنورد؛

آغاز جشنواره دانش آموزی «من هم کتاب می خوانم» همزمان با 13 آبان

مدير کانون فرهنگي هنري مسجد بقيه الله (عج) شهرک فرهنگيان بجنورد از انتشار فراخوان برگزاري جشنواره دانش آموزي «من هم کتاب مي خوانم» همزمان با فرارسيدن 13 آبان و به مناسبت هفته کتاب و کتابخواني خبر داد.
شناسه خبر : 31763 تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «حمیده صائمیان»، مدیر کانون فرهنگی هنری بقیه الله (عجل الله تعالی فرج الشریف) شهرک فرهنگیان بجنورد با اعلام این خبر گفت: فعالان این کانون به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و نیز قرار گرفتن در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی این جشنواره ویژه  کودکان و نوجوانان مقطع ابتدایی و متوسطه طراحی شده است.

 

وی افزود:  مسابقه ویژه دانش آموزان ابتدایی شامل مسابقه نقاشی از کتاب جالبی که خوانده اند، خلاصه نویسی از کتابی که دوست داشته اند در 2 صفحه، طراحی نمایشنامه از یک داستان کوتاه و نیز بخش «کتاب داستان من» رقابت بین افرادی  که  داستان نوشته اند در قالب ۲تا ۵ صفحه با انتخاب یک عنوان مناسب برای داستان مورد نظر، طراحی شده است.

 

صائمیان به بخش رقابتی ویژه دانش آموزان متوسطه اشاره کرد  و گفت: در این بخش نمایشنامه خوانی با ارسال فایل صوتی(پادکست) یک دقیقه ای از خوانش یک نمایشنامه، معرفی و خلاصه نویسی کتاب با تهیه و ارسال  خلاصه ای از ۱۰ کتاب زیبایی که تاکنون خوانده اند و نیز تهیه روزنامه دیواری از بخش های مهم کتابی که مطالعه کردند، در نظر گرفته شده است.

 

وی همچنین از بخش آزاد هنری با موضوع کتاب نیز در این جشنواره خبر داد و اعلام کرد: دانش آموزان در دو مقطع اعلام شده می توانند  آثار هنری در قالب کاردستی، گلدوزی، گلیم بافی، کار با چوب یا پارچه با موضوع کتاب و کتاب خوانی را ارائه دهند.

 

وی مهلت ارسال آثار را 18 آبان ماه جاری اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان براي شركت در بخش هاي مختلف جشنواره می توانند آثار خود را به نشانی بجنورد، شهرک فرهنگیان، مسجد بقیه الله(عجل الله تعالي فرج الشريف) ارائه دهند.

 

صائمیان در تکمیل این خبر همچنین اضافه کرد: آثار رسیده ضمن داوری و انتخاب برترین ها، ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در قالب نمایشگاهی تا پایان هفته کتاب و کتاب خوانی در  معرض دید عموم قرار می گیرد.

 

پایان/