طرح استانی «فهما رسان» ویژه نوجوانان مسجدی در خراسان شمالی آغاز شد
طرح استاني «فهما رسان» ويژه نوجوانان مسجدي در خراسان شمالي آغاز شد

طرح استانی «فهما رسان» ویژه نوجوانان مسجدی در خراسان شمالی آغاز شد

دوره آموزشي خبرنويسي «فهما رسان» در خراسان شمالي، ويژه نوجوانان مسجدي و رابطان فعال کانون هاي مساجد در شهر اسفراين و نيز خطه بام برگزار شد.
شناسه خبر : 31964 تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ اجرای طرح استانی «فهما رسان» با هدف شناسایی مستعدین حوزه اطلاع رسانی در کانون های مساجد خراسان شمالی و  آموزش  نوجوانان و جوانان در این عرصه، چهارشنبه 19 آبان ماه آغاز شد.

 

«فهما رسان» که به همت ارتباطات رسانه ای فهما خراسان شمالی طراحی شده است، در اولین جلسه آموزشی  با آموزش نوجوانان فعال مسجدی  و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خطه بام و صفی آباد شهرستان اسفراین اجرا شد.

این جلسه به همت کانون فرهنگی هنری «عاشورا» مسجد امام حسین (علیه السلام) بام، یک روزه و  در دو کلاس شامل آموزش تئوری و عملی، با ارائه محتوای خبر نویسی  به زبان ساده در محل این کانون دایر شد.

بر این اساس علاوه بر آموزش تهیه خبر و آشنایی با اطلاع رسانی، نحوه ثبت و تدوین خبر در سامانه بچه های مسجد و بخش های رواق رسانه نیز آموزش داده  و از برترین های حاضر نیز تقدیر شد.

همچنین پس از آن نشست دیگری نیز با همین مضمون و محتوای آموزشی ویژه رابطان فعال کانون های شهری و روستایی اسفراین در محل مجتمع فرهنگی نسیم این شهر، به همت کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (سلام الله علیها) برگزار شد.

محدثه نیری، کارشناس رسانه و اطلاع رسانی ستاد فهمای خراسان شمالی در هر دو کارگاه مذکور، متوای مورد نظر را به شرکت کنندگان علاقمند آن، آموزش داد.

گفتنی است، پیش از این نیز با هدف تربیت خبرنگار مسجدی و آشنایی با بخش های مختلف سایت بچه های مسجد نشست های آموزشی و خبرنویسی به زبان ساده در شهرستان های گرمه و جاجرم برگزار شد.

 

پایان/