رویداد ملی فهما در خراسان شمالی با رونق رواق کتاب
رويداد ملي فهما در خراسان شمالي با رونق رواق کتاب

رویداد ملی فهما در خراسان شمالی با رونق رواق کتاب

سومين رويداد ملي فهما با فعاليت هاي کتابخواني و ترويج فرهنگ مطالعه در برنامه هاي مختلف رواق کتاب رونق يافته است.
شناسه خبر : 32185 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ رواق کتاب یکی از رواق های زیرمجموعه شبستان فرهنگ در سامانه بچه های مسجد است که بخش مهمی از ارزیابی فعالیت های ثبت شده کانون های مساجد را به خود اختصاص داده است.

«اسفندیار مکرمی» کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد فهمای خراسان شمالی توضیحی در خصوص رواق کتاب و بخش های مختلف آن داد و گفت: هر کانون با ثبت فعالیت های تعریف شده در این بخش می تواند از یکهزار و 400 امتیاز برخوردار شود.

وی ثبت کتابخانه را مهمترین رکن هر کانون  فرهنگی هنری  نام برد و نسبت به ثبت و بروز رسانی کتابخانه مخزن دار و کتابخانه باز تاکید کرد.

 

وی در ادامه  توضیح  داد: از گزینه رویداد ملی فهما در ناحیه کاربری  سامانه بچه های مسجد  و در بخش شبستان فرهنگ  می توان  به رواق کتاب  دسترسی پیدا کرد و فعالیت ها را در  6 بخش مجزای آن شامل فهرست نویسی کتاب، صدای کتاب، گزارش شنبه های کتاب  و ثبت  کتابخانه کانون مشاهده کرد.

مکرمی به بخش فهرست نویسی اشاره کرد و افزود: در این بخش مدیران کانون ها می توانند تا 250 جلد کتاب با مشخصات  کامل کتاب که در این بخش خواسته شده را تکمیل کنند و از 500 امتیاز برخوردار شوند.

 

این کارشناس مسئول استانی صدای کتاب را نیز معرفی و اضافه کرد: مدیران کانون ها با  دانلود فایل کتاب الکترونیک بارگذاری شده در سامانه و  رعایت دستورالعمل های نگارشی آن را قرائت و ارسال کنند که امتیاز این بخش 200 امتیاز برای ثبت یک اثر خواهد بود.

مکرمی موضوع مهم دیگر در  ثبت فعالیت های شنبه های کتاب معرفی کرد و توضیح داد: در این بخش 3 گزارش از برنامه های قرائت کتاب در مسجد و کتابخانه توسط مدیر کانون 300 امتیاز برای کانون ثبت می شود.

وی طراحی مسابقات کتابخوانی را نیز در ادامه معرفی رواق ها توضیح داد و اعلام کرد: این بخش با طراحی بخش آزمون ها و آموزش ها بارگذاری شده و مدیر کانون  و اعضا با ورود به این بخش  و مشاهده فایل ها و ویدئوهای بارگذاری شده در آزمون ها شرکت کنند که برای این بخش 5 آزمون و هر کدام 60 امتیاز در نظر گرفته شده است.

 

مکرمی، فعالیت های خودجوش را بخش تکمیلی رواق کتاب اعلام کرد و گفت: برای این بخش ثبت یک اثر با احتساب 200 امتیاز در نظر گرفته شده است.

پایان/