آغاز داوری آثار هنرمندان دوستدار کتاب در خراسان شمالی
آغاز داوري آثار هنرمندان دوستدار کتاب در خراسان شمالي

آغاز داوری آثار هنرمندان دوستدار کتاب در خراسان شمالی

آثار رسيده به دومين جشنواره استاني هنرمندان روستاهاي دوستدار کتاب خراسان شمالي به مرحله داوري رسيد.
شناسه خبر : 32186 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «جلیل امانی» مجری برگزاری جشنواره استانی هنرمندان دوستدار کتاب خراسان شمالی و  از فعالان مسجدی با اعلام این خبر گفت: داوری آثار رسیده از 282 هنرمند مسجدی از روستاهای استان آغاز شد.

 

وی افزود: پوریا زارعی استاد، تقی رضایی، زینب قائینی از هنرمندان جوان استان،  بررسی و ارزیابی آثار رسیده   را آغاز  و پس از داوری آثار  هنرمندان برگزیده را معرفی می کنند.

 

امانی همچنین گفت:  بر اساس آخرین آمار 351 اثر از این هنرمندان به دبیرخانه جشنواره رسید که داوران در بخش های مختلف این آثار را داوری می کنند.

 

وی روستاهای ارکان، اسفیدان، رختیان، گریوان، نوده چناران، گیفان، پاقلعه، بزنج، برج، الست، زوارم، دوبرجه، قلعه خان و دویدخ و مایوان  از جمله روستاهای شرکت کننده در این جشنواره نام برد.

 

وی اضافه کرد:  این جشنواره به همت فعالان کارگروه روستای دوستدار کتاب ارکان بجنورد و فعالان دو کانون مسجد این روستا  و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه ریزی شده، با حمایت معاونت امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان برگزار شده است.

 

وی همچنین افزود: نتایج داوری و تقدیر از نفرات برگزیده  با برگزاری مراسم اختتامیه، جمعه 28 آبان ماه جاری در روستای ارکان بجنورد اعلام می شود.

 

گفتنی است، روستای ارکان در سال 1399 به عنوان روستای برگزیده برگزیده های جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران را با دریافت جایزه استمرار انتخاب شد و پیش از آن در سال 1398 نیز یکی از 10 روستای دوستدار کتاب برتر این جشنواره معرفی شده بود.

پایان/