دست ِصبوری ِمادرانه و وقار خواهرانه، شکوه مادری را قاب گرفت
دست ِصبوري ِمادرانه و وقار خواهرانه، شکوه مادري را قاب گرفت
پس از سه شنبه ای دیگر؛

دست ِصبوری ِمادرانه و وقار خواهرانه، شکوه مادری را قاب گرفت

«سکينه خانکانلو»، مادر شهيد «علي اکبر خانکانلو» و خواهر شهيد «احياء خانکانلو» از شهداي گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس روستاي بزنج اسفراين درقاب شکوه مادري تکريم شد.
شناسه خبر : 32494 تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ فعالان فهما خراسان شمالی با همراهی چند تن از نمایندگان بسیج  حوزه خواهران و برادران اسفراین و نیز فعالان فرهنگی و مسجدی روستای بزنج، به دیدار مادر شهید «علی اکبر خانکانلو» رفتند و پای لحن ساده و مهربان و کلمات ِ قلب ِصبور  آن مادر شهید  نشستند.

 

«سکینه خانکانلو»، مادر شهید «علی اکبر خانکانلو» و خواهر شهید «احیاء خانکانلو» امروز چهارشنبه، 3 آذر ماه جاری که در خانه کاهگی و روستایی خود میزبان، اهالی فهما در اجرای  طرح ملی شکوه مادری بود ، صداقت و از گذشتگی را ویژگی فرزند شهیدش نام برد و گفت:بار آخر که می رفت گفتم پسرم بارها رفتی الان وقتش است که لباس دامادی بپوشی و برایت مراسم عروسی یگیریم که در جوابم گفت: مادر، مادران و خواهران هم وطن در مرزها و در این جنگ امنیت و آرامش ندارم من چطور می توانم جشن عروسی بگیرم.

 

وی که با بیان شیرین مادرانه و کلماتی که در کهولت و صبر سالها، مجرب و آزموده کنار هم چیده می شد، همچنین اضافه کرد:   پسرم همواره  در میدان بودن و مدافع  اسلام و مسلمین شدن را همیشه اعلام و به آن عمل می کرد و حتی در وصیت نامه اش هم به این موضوع تاکید کرده است.

«هاشم شیرازیان»، مدیر فهمای خراسان شمالی  نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته بسیج، از خانواده شهید و میزبانی از فعالان کانون مسجد قدردانی کردو گفت:  اجرای طرح شکوه مادری قدمی در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و معرفی الگوهای ارزشمند مادری با تکریم مادران شهدا و همچنین مادران تاثیرگذار است.

گفتنی است،

 

شهید والا مقام «علی اکبر خانکانلو» هفتم بهمن 1340، در یکی از روستاهای توابع شهرستان اسفراین دیده به جهان گشود پدرش علی اصغر نام داشت و به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در نهایت بیست و چهارم فروردین 1362، با سمت فرمانده تیپ هجده جوادالائمه در فکه توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید.پیکر این شهید والامقام مدتها در منطقه برجای ماند و پس از تفحص در زادگاهش به خاک سپرده شد.

همچنین شهید والا مقام  «احیاء خانکانلو»  متولد 1341 روستای بزنج اسفراین است که در تاریخ 27 مهرماه 1367در حالیکه عازم  ماموریت و کمک رسانی  به یکی از پایگاه های تحت  محاصره  ضد انقلابیون بود با گروهان تحت امر خود در بین راه مورد حمله ناجوانمردانه دشمن قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت رسید.

این دیدار به هم فعالان کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای دوستدار کتاب  بزنج برنامه ریزی و اجرا شد.

پایان/