هنرمندان نوجوان مسجدی در بجنورد، فیلم منصور را تماشا کردند
هنرمندان نوجوان مسجدي در بجنورد، فيلم منصور را تماشا کردند
به مناسبت 5 آذر سالروز تشکیل بسیج؛

هنرمندان نوجوان مسجدی در بجنورد، فیلم منصور را تماشا کردند

به مناسبت فرارسيدن هفته بسيج، بچه‌هاي گروه سرود «نسيم ولايت» مسجد قائم آل محمد بجنورد با همراهي امام جماعت مسجد، به تماشاي فيلم منصور نشستند.
شناسه خبر : 32536 تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  از خراسان شمالی؛ نوجوانان هنرمند  گروه سرود «نسیم ولایت» مسجد قائم آل محمد(عجل الله تعالی فرج الشریف) بجنورد با همراهی حجت السلام میرزازاده، امام جماعت این مسجد، همزمان با 5 آذر، سالروز تشکیل بسیج در سینما گلشن بجنورد حضور یافتند و  فیلم منصور  را تماشا کردند.

 

«علی پولادی»، سرپرست و مربی این گروه سرود در این باره گفت: با توجه به اهمیت کار فرهنگی و تربیت نیرو های انقلابی که با شناخت تاریخ انقلاب اسلامی و افراد تأثیرگذار آن حاصل می شود و این موضوع بسیار ضروریست و البته سینما می تواند این تأثیرپذیری و شناخت کمک کند، به همین دلیل این برنامه ریزی با همکاری ستاد فهمای استان انجام شد.

وی افزود: 20 تن از نوجوانان فعال در مسجد و عضو گروه سرود با همراهی امام جماعت آن، در این برنامه  فرهنگی حضور داشتند.

همچنین مدیر کانون فرهنگی هنری مهدویت روستای علی آباد بجنورد نیز با همکاری ارکان مسجد این روستا و فعالان فرهنگی آن، دو شنبه شب، 8 آذرماه جاری با برنامه ریزی، یک سانس از اکران این فیلم در سینما گلشن را ویژه تماشای مردم این روستا  اختصاص داده است.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی منصور، به  نویسندگی و کارگردانی «سیاوش سرمدی» و تهیه کنندگی «جلیل شعبانی» و محصول سال 1398 سینمای ایران است که  به بخش هایی از زندگی شهید والامقام سرتیپ«منصور ستاری» و ساخت اولین جنگنده کاملا ایرانی می پردازد و سال های پایانی دفاع مقدس که ایران به شدت درگیر کمبود تسلیحات نظامی بود را روایت می کند.

شهید ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش و فرمانده پدافند هوایی بود که 15  دی ماه 1373 به همراه ۱۱ تن از یاران و همرزمانش در سانحه هوایی، آسمانی شدند که تأسیس دانشکده پرواز (خلبانی)، تأسیس دانشگاه هوافضا با 8 گرایش تحصیلی و مبتنی بر برنامه‌های آموزشی ـ. مجموعه‌های کارشناسی و مصوبات وزارت فرهنگ و آموزش عالی، تأسیس دانشکده پرستاری و راه اندازی مرکز تحقیقات و آموزش پزشکی (پاتولوژی) نیروی هوایی و همچنین توجه به آموزش کارا (حین خدمت) و آموزش پرسنل رده میانی، ایجاد هنرستان کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در مرکز آموزش‌های هوایی و اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش برای افرادی که حداکثر با سن شانزده سال به استخدام نهاجا درآمده بودند تا بتوانند همانند دانش آموزان دبیرستان به تحصیل بپردازند و دیپلم رسمی کشور به آن‌ها اعطا شود و نیز ایجاد شبکه دیده بانی به منظور تقویت سیستم پدافندی کشور، ایجاد شبکه دیده بانی بصری، ایجاد موانع هوایی بر فراز دره ها، گذرگاه‌ها و ارتفاعات و... از جمله اقدامات مهم آن شهید والامقام  در دوران فرماندهی خود می توان نام برد.

پایان/