یک روز فرهنگی در مساجد شوقان با هدف ساماندهی فعالیت کانون ها رقم خورد
يک روز فرهنگي در مساجد شوقان با هدف ساماندهي فعاليت کانون ها رقم خورد
21 روز تا پایان فهما؛

یک روز فرهنگی در مساجد شوقان با هدف ساماندهی فعالیت کانون ها رقم خورد

مدير ستاد فهماي خراسان شمالي با همراهي بخشدار شوقان در تعدادي از کانون هاي شهري و روستايي مساجد اين شهر حضور يافت و از فعاليت هاي اين کانون ها بازديد کرد وطي نشست هايي مسايل و مشکلات آن را بررسي کرد.
شناسه خبر : 32668 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  خراسان شمالی در سفری یک روزه به شهر شوقان در کانون های شهید چمران مسجد روستای دوبرجه ونیز کانون روستای  کلاته شوقان و کانون شهید مطهری مسجد جامع این شهر  حاضر شد و از این نزدیک در جریان فعالیتهای این کانون ها قرار گرفت و طی نشست هایی صمیمانه  نقاط قوت فعالیت ها را جویا  شد و پای درددل اهالی این مساجد نشست.

وی در این سفر ابتدا در دفتر امام جمعه شوقان حاضر شد و در دیداری با  حجت الاسلام مقدسی امام جمعه موقت  به اهمیت بحث فعالیت کانون ها به ویژه در نقاط محروم و روستایی اشاره کرد، حمایت و ساماندهی این کانون ها را مورد توجه  قرار داد.

شیرازیان، در ادامه با همراهی کانون فرهنگی هنری رأفت شوقان و از کانون های رابط  شهرستان جاجرم،  به محل دوکانون فرهنگی هنری در  روستاهای  دبرجه و کلاته شوقان رفت و فعالیت های فرهنگی اعم از کتابخانه کانون، فعالیت های آموزشی و نیز تهیه بسته های معیشتی و مواسات و ...  را بازدید کرد.

همچنین در ادامه برنامه ها و با هدف پی گیری بحث ساماندهی  کانون های مساجد شهر شوقان و موارد مربوط به آن، نشست مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی با مهندس باقری، بخشدار شوقان نیز برگزار شد که موضوع تاسیس  و راه اندازی کانون در مساجد روستاهای بالای هزار نفر جمعیت تا پایان سال و حمایت از این کانون ها از اعتبارات بخشداری، ساماندهی کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد جامع  از اهم موارد مطرح شده در این نشست بود که پیگیری و حمایت از تاسیس کانون ها از سوی بخشدار اعلام حمایت شد.

 

بازدید از کانون شهید مطهری شوقان و بررسی مشکلات این کانون و تبیین اهمیت موضوع روداد ملی فهما  و دیدار با خانواده شهید «رضا قلی یزدانی» و تکریم مادر این شهید والامقام، با همراهی بخشدار شوقان از دیگر برنامه های انجام شده می توان نام برد.

همچنین در اثنای این بازدیدها، با همراهی کانون رابط، 60 بسته گوشت قربانی نذری اهدایی موسسه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) شهر قم و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا برای توزیع بین خانواده های نیازمند به کانون های مجری تحویل داده شد.

گفتنی است، موضوع سومین رویداد فهما و مشارکت بیشتردیگر کانون های شهرستان  جاجرم  همچنین  با حضور دوتن از کارشناسان ستاد فهمای استان و همراهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم تبیین شد.

 

پایان/