نشست هم‌اندیشی اهالی فهما با حضور امام جمعه گرمه
نشست هم‌انديشي اهالي فهما با حضور امام جمعه گرمه
20 روز تا پایان سومین فهما؛

نشست هم‌اندیشی اهالی فهما با حضور امام جمعه گرمه

نشست هم انديشي بررسي نقاط قوت و ضعف فعاليت هاي کانون هاي مساجد شهرستان گرمه با حضور حجت الاسلام و المسلمين تاتاري امام جمعه شهر گرمه برگزار شد.
شناسه خبر : 32812 تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۵۲

به گزارش ستاد ازتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «ابوالقاسم تاتاری» امام جمعه گرمه در جمع فعالان فهما که در محل مسجد جامع این شهر گرد هم آمده بودند، فعالیت در حوزه فرهنگ را خطیر و سنگین عنوان کرد و گفت: در این باره همانطور که رهبر معظم انقلاب هم خط و مشی ها را معین کردند مسجد میبایست محور باشد.

وی نتیجه بخشی فعالیت های فرهنگی را ملزم به پای کار بودن فعالان آن دانست و افزود: باید مساجد محور باشند و اهالی مسجد در محور عملیاتی برنامه ها باشند از جوانان خلاق و تاثیرگذار بهره ببرند.

وی رونق مساجد را سبب کاهش بروز آسیب های اجتماعی عنوان کردو خواست در این باره اهالی مسجد پررنگ تر وارد شوند و عمل کنند.

وی به تلاش دشمنان و هجمه های فرهنگی آنان در شرایط کنونی اشاره کرد و از فعالان کانون مسجد خواست تا با شناسایی جوانان اثرگذار و فعال زمینه برای طراحی برنامه های عملیاتی و اجرایی فراهم شود.

حجت الاسلام تاتاری   قابلیت های شهرستان گرمه و کانون های مساجد این شهرستان را مورد توجه قرارداد و گفت: این شهرستان در بیشتر آیتم ها در رده اول است به طور مصداقی شرکت حداکثری مردم این خطه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رتبه اول در استان موضوع مهمی به شمار می رود  و نشان دهنده  زیربنای فکری و اعتقادی محکم و قاطع جوانان است.

 

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی به اهمیت فعالیت کانون های مساجد اشاره کرد و  ضمن اعلام حمایت از فعالیت های کانون ها، بحث فعالیت های مجازی و رونق زیست بوم مجازی بچه های مسجد را مورد توجه قرار داد و گفت: فعالان کانون ها می توانند فعالیت های مسجد و کانون خود را در قالب سه شبستان و 12 رواق و برنامه های زیر مجموعه این رواق ها در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

 

وی مهلت ثبت فعالیت ها در این سامانه برای ارزیابی در سومین رویداد ملی فهما را پایان آذر ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: برترین های این رویداد، بهمن ماه همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی معرفی می شوند.

«مسعود بهشتی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه نیز از فعالیت 18 کانون فرهنگی در این شهرستان خبر داد و ضمن حمایت از فعالیت های کانون ها گفت: تلاش میکنیم تا با برنامه ریزی و حضور فعال کانون ها برنامه های فرهنگی  هنری بیش از پیش رونق بگیرد.

در این نشست «اصغر لنگری»، کارشناس مسئول اداری، پشتیبانی و توسعه منابع ستاد فهمای خراسان شمالی و رابط کانون های شهرستان گرمه ضمن تشریح سومین رویداد ملی فهما، سوالات و مسایل مطرح شده از سوی مدیران کانونهای مساجد حاضر  را پاسخ گفت.

 

پایان/