نشست همفکری بررسی روند تربیتی نوجوانان در گرمه /آغاز اجرای حضوری طرح پیوند مسجد مدرسه خانواده
نشست همفکري بررسي روند تربيتي نوجوانان در گرمه /آغاز اجراي حضوري طرح پيوند مسجد مدرسه خانواده
در تعامل اهالی فهما با پایگاه بسیج صورت گرفت؛

نشست همفکری بررسی روند تربیتی نوجوانان در گرمه /آغاز اجرای حضوری طرح پیوند مسجد مدرسه خانواده

نشست همفکري بررسي آسيب هاي اجتماعي در روند تربيتي نوجوانان در گرمه به همت کانون امام جعفر صادق (عليه السلام) و نيز کانون فرهنگي هنري امام رضا (عليه السلام) اين شهر برگزار شد.
شناسه خبر : 32813 تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از خراسان شمالی؛ مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با فعالان فرهنگی دو کانون امام جعفر صادق (علیه السلام) و نیز کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) و نیز پایگاه بسیج شهید صادقی مسجد امام جعفر صادق (علیه السلام) نشستی صمیمانه برگزار کرد و در این نشست آسیب های اجتماعی و فرهنگی فضای مجازی در روند تربیتی نوجوانان با گسترش آموزش های مجازی بررسی شد.

 

شیرازیان در این نشست به ارزش های فرهنگی و نقش کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: لازم است با شناخت آسیب های فرهنگی  و برنامه ریزی در جهت رفع این آسیب ها تلاش کنیم.

وی به نقش اهالی مسجد در تعامل با نهاد های تاثیرگذار همچون آموزش و پرورش در جهت رفع مسایل و موانع تربیتی و اجتماعی نوجوانان تأکید کرد و از فرهنگ و ارشاد خواست تا این مسایل بهویژه موضوع آسیب های فضای مجازی،  پس از احصاء شدن از سوی فعالان کانون ها در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به طور جدی مطرح و پیگیری شود.

 

وی به اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل به اختصار سه میم، نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به ویژه در حال حاضر که مدارس و آموزش ها به صورت حضوری رونق گرفت می تواند در تبیین آموزه های دینی و اخلاقی و انس نوجوانان با مسجد اثر بخش باشد.

مسعود بهشتی»  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه نیز فرهنگسازی و تبیین فرهنگ های ارزشمند و در نتیجه رشد اخلاقی و فرهنگی به ویزه در نوجوانان ر مستلزم ریشه یابی دقیق مسایل فرهنگی عنون کرد و  گفت: تلاش میکنیم تا با برنامه ریزی و حضور فعال کانون ها برنامه های فرهنگی هنری بیش از پیش رونق بگیرد و تاثیرگذار شود.

 

«فاطمه صادقی» از فعالان فرهنگی و تربیتی  شهر گرمه نیز در این جلسه مسایلی همچون محتوا سازی در فضای مجازی و طراحی برناه های رقابتی و ایجاد جنب  و جوش سالم و هدفمند و زمینه سازی برای رشد اخلاقی نوجوانان را موضوعی مهم خواوند

وی گفت: به دلیل یک دوره طولانی آموزش مجازی در دوران مقابله با شیوع ویروس کرونا، انس بیش از حد دانش آموزان با گوشی های موبایل، نوجوانان منزوی شدند و متاسفانه هر محتوای نادرستی را نیز به راحتی در اختیار داشته اند که برای رفع این آسیب نیاز به طراحی برنامه های شاد رقابتی با مضامین اخلاقی داریم.

 

گفتنی است، اکران فیلم و اجرای تأتر برای دانش آموزان،  طراحی جشنواره شناسایی استعدادهای دانش آموزان و فراخوان ایده و طرح هاو نیز اجرای طرح پیوند مسجد مدرسه منزل از اهم پیشنهادات ئو مصوبات این نشست می توان نام برد.

 

پایان/

 

کلمات کلیدی: گرمه فهما بچه هاي مسجد