قاب شکوه مادری با نام خواهر زینبی شهید، روشنایی گرفت
قاب شکوه مادري با نام خواهر زينبي شهيد، روشنايي گرفت

قاب شکوه مادری با نام خواهر زینبی شهید، روشنایی گرفت

«زينب محتشمي» خواهر شهيد «محمدرضا تاتاري» در آستانه ميلاد حضرت زينب کبري (سلام الله عليها) در قالب طرح ملي شکوه مادري تکريم شد.
شناسه خبر : 33087 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  خراسان شمالی در آستانه  میلاد بنت امیر المومنین(علیه السلام) حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، با حضور در منزل «زینب محتشمی» خواهر شهید «محمدرضا تاتاری»  با همراهی فعالان فهما در منطقه صفی آباد اسفراین مقام این بانوی ارزشمند را ارج نهاد.

 

خواهر شهید تاتاری، با طمأنینه ی قلبی عمیق و  با شوری که پر از ای کاش ها بود،  گفت: شهید نوجوان بود و جثه کوچکی داشت، اما با شجاعت بزرگی اصرار داشت به رزمندگان جبهه های حق علیه باطل بپیوندد  و همین موضوع خانواده را دل نگران کرده و باعث مخالفت ما برای رفتنش میشد اما به طور شگفت انگیزی هنگام اعزام انگار تبدیل به مردی بزرگ شده بود.

وی که همنام بانوی صبور کربلا حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) است و مفتخر به این موهبت، مادری فرهنگی و ارزشمند نیز به شمار می رود، گفت: دلیل تفاوت فامیل بنده با شهید این است که خانواده فامیل خود را تغییر داده است.

 

«هاشم شیرازیان» در این منزل که مزین به قاب معصومیت و شجاعت دو شهید والامقام  شهید محمد رضا تاتاری و شهید محمد ارغیانی بود، با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) قدم در راه شهدا را  راه تعالی و سعادتمندی واقعی نام برد و گفت: امیدواریم بتوانیم در این عرصه خدمتگزار و اثربخش باشیم.

وی طرح ملی  «شکوه مادری» را مرحله دوم اجرای «سه شنبه های تکریم» و را  با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله پیرامون مسجد عنوان کرد و تکریم پرستاران را در آستانه روز پرستار افتخاری ارزشمند برای اهالی مسجد اعلام کرد.

 

شهید محمد رضا تاتاری، متولد 1348 است که در تاریخ 10 اردیبهشت  1366 در بانه به درجه رفیع شهادت رسیده است.

 

پایان/