آموزش‌های فرهنگی و دینی دانش‌آموزان به مساجد بام و صفی‌آباد پیوند می‌خورد
آموزش‌هاي فرهنگي و ديني دانش‌آموزان به مساجد بام و صفي‌آباد پيوند مي‌خورد
در راستای مشارکت بیشتر آموزش و پرورش و کانون‌های مساجد؛

آموزش‌های فرهنگی و دینی دانش‌آموزان به مساجد بام و صفی‌آباد پیوند می‌خورد

نشست هم انديشي با هدف اجراي طرح «سه ميم؛ مسجد، مدرسه، منزل» و نيز معرفي پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان در محل اداره آموزش و پرورش منطقه بام و صفي و آباد اسفراين برگزار شد.
شناسه خبر : 33109 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در این نشست که با حضور مسئولان اداره آموزش و پرورش منطقه بام و صفی آباد اسفراین برگزار شد، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات موثر کانون ها ارائه کرد و در این گزارش سامانه بچه های مسجد و اهمیت ثبت فعالیت ها در این سامانه را نیز تشریح کرد.

وی با ترسیم مجموعه ای گسترده از فعالیت کانون ها که شامل اجرای  برنامه های قرآنی و کتابخوانی و نیز تلاش برای ترویج سبک زندگی اسلامی و تربیت هنرمندان مسجدی و تشکیل گروه های سرود، تأتر و فیلمسازی و ... طرح پیوند مسجد و مدرسه و منزل را  معرفی کرد  و  گفت: این طرح ابتدا در استان خراسان شمالی اجرا شده و هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.

وی در ادامه توضیح داد:  برگزاری کلاس های اخلاقی و علمی همراه با تبیین اهمیت نماز و تقویت باورهای دینی و انس با مسجد برای نوجوانان از اهم اهداف اجرای این طرح می توان نام برد که پیش از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری در مناطق روستایی و شهری اجرایی شده و اثرات مثبت و سازنده ای به دنبال داشته است.

شیرازیان با عنوان اینکه کارهای ارزشمندی پیش از این در حوزه دین توسط کانون ها و فعالان فرهنگی در این باره انجام شده که امروز با دلسوزی بیشتر نیاز به پیگیری دارد، اضافه کرد: حضور کودکان و نوجوانان باعث می شود با انس با قرآن و مسجد و تقویت باورهای دینی و آموزه های اسلامی زندگیشان بیمه شود.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی  اجرای طرح سه میم در مساجد پیرامون مدارس با تبیین عملی درس مسجد محله ما که در کتاب درسی دانش آموزان است  و نیز حضور دانش آموزان در مصلای نماز جمعه شهر را از ابعاد این طرح معرفی کرد.

شیرازیان  توسعه فعالیت کانون ها در فضای مجازی با طراحی زیست بوم مجازی بچه های مسجد و برگزاری رویداد ملی فهما را نیز از برنامه های مهم در حال اجرای اهالی مسجد اعلام کرد و افزود: هم اکنون سومین دوره فهما  با هدف ارزیابی فعالیت های کانون ها در حال انجام است و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی همچنین از برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان نیز خبر داد و گفت: این مسابقات نیز با نگاه ویژه به رده سنین کودک و نوجوان و حضور دانش آموزان مسجدی پررونق تر  شود و اثربخشی بیشتری در جذب علاقمندان قرآنی داشته باشد.

در این جلسه «مختار مالکی» معاون پژوهش و برنامه ریزی  توسعه منابع  آموزش و پرورش منطقه بام و صفی آباد و نیز «محمد رضا حیرانی» معاونت پرورشی و تربیت بدنی و سلامت  و «شیرازی»  معاون آموزشی آن از برنامه های قرآنی و تعامل مدارس با مساجد و نیز طرح هایی همچون بوم(برنامه ویژه مدرسه) گزارش هایی ارائه کردند و بهره مندی از پتانسیل فعالان کانون های این منطقه اعلام  همکاری کردند.

براساس اعلام مسئولان حاضر در این نشست، 69 آموزشگاه با بیش از 3 هزار دانش آموز در این منطقه از استان دایر است.

گفتنی است، این نشست ابتدا با یاد و خاطره شهدای دانش آموز منطقه  بام و صفی آباد با ادای احترام به تمثال تهیه شده از این شهدا همراه بود.

 

پایان/