اقامه عزای فاطمی به همت بچه مسجدی‌ها در خراسان شمالی
اقامه عزاي فاطمي به همت بچه مسجدي‌ها در خراسان شمالي

اقامه عزای فاطمی به همت بچه مسجدی‌ها در خراسان شمالی

اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در عزمي فاطمي و خودجوش، به سوگ دردانه نبي، حضرت زهراي مرضيه نشستند.
شناسه خبر : 33480 تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم عزاداری و سوگواری ایام فاطمیه اول و سالروز شهادت ام الائمه، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به همت فعالان فهما در مساجد شهری و روستایی استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

بسیاری از این عزاداری ها به همت نوجوانان و جوانان مسجدی و با یاد و نام شهدا و امام شهیدان با سینه زنی و مداحی  ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

 

حجت الاسلام رضا جواهری، مدیر کانون فرهنگی هنری انقلاب بجنورد، در این باره اعلام کرد: کودکان و نوجوان عضو این کانون با تشکیل هیئتی عزاداری، به سوگ حضرت زهرا (سلام الله) نشستند.

وی همچنین گفت: این مراسم پنج شنبه، جمعه و شنبه به ترتیب 25 و 26 و 27 آذرماه  جاری پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد برگزارشده و خواهد شد.

همچنین فعالان کانون فرهنگی هنری  امامت روستای ناوه بجنورد در حسینیه حضرت محمد رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم)، به سوگ بزرگ بانوی دوعالم می نشینند.

مصیب خانی، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای روستای قنبر باغی اسفراین نیز از تلاش جوانان این روستا برای گرامیداشت ایام فاطمیه اول خبر داد و گفت: سیاهپوش کردن معابر و مسجد روستا و برگزاری راسم عزاداری و سخنرانی و سینه زنی از اهم اقدامات برنامه ریزی و انجام شده به مناسبت این ایام سوگواری است.

محمد نصرتی، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای دهگاه بجنورد  نیز در ادامه از برگزاری طرح همدلانه «چتر  مادرانه فاطمی» در این کانون خبر داد و گفت: این طرح در قالب برنامه های جهادی و کمک به نیازمندان از نقاشی خانه نگهداری از بچه های بی سرپرست، تهیه بسته های معیشتی و برپایی ایستگاه صلواتی در محل امازاده سید عباس موسی بن جعفر (علیه السلام)  بجنورد انجام می گیرد.

کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء بجنورد، کانون محبان الزهرا (سلام الله علیها)، کانون فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام)، کانون فرهنگی هنری بقیه الله شهرک فرهنگیان، کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک ولیعصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) شیروان با تلاشی فاطمی به برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه اقدام کردند.

گفتنی است، مراسم عزاداری و گرامیداشت ایام فاطمیه در دیگر کانون های مساجد شهری و روستایی استان نیز  برگزار می شود.

پایان/