یلدای 1400 در خراسان شمالی رنگ همدلانه و مسجد محور به خود می‌گیرد
يلداي 1400 در خراسان شمالي رنگ همدلانه و مسجد محور به خود مي‌گيرد
با عزم فاطمی جوانان مسجد؛

یلدای 1400 در خراسان شمالی رنگ همدلانه و مسجد محور به خود می‌گیرد

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي در عزمي فاطمي و مومنانه، با مشارکت خيران اقدام به تهيه بسته‌هاي معيشتي ويژه شب يلدا کردند.
شناسه خبر : 33650 تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ فعالان کانون‌های مساجد خراسان شمالی با عزمی فاطمی و مشارکت خیرخواهانه و نیک اندیشانه خیرین در آستانه شب یلدا، بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع کردند.

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به عزم خودجوش و اراده فاطمی فعالان کانون ها اشاره کرد و گفت: اعضای کانون در همت جمعی و در آستانه شب یلدا بسته های معیشتی تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع کردند.

وی با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما، گفت: کانون ها برای حضور در بخش های مختلف آن که شامل سه شبستان و 12 رواق فرهنگی هنری زیر مجموعه با بیش از 40 برنامه تعریف شده است، تا پایان روز 30آذر ماه جاری فرصت دارند، تا فعالیت های خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی دریافت مجوز الکترونیک کانون، حضور فعالان قرآنی در مسابقه قرآنی مدهامتان، فهرست نویسی کتاب و ثبت منابع کتابخانه کانون، ثبت گروه های هنری سرود و تئاتر و فیلمسازی و نیز ثبت فعالیت های خودجوش کانون ها در این رواق ها را از اهم فعالیت هایی کانون ها می توانند در فرصت باقی مانده، در این سامانه ثبت کنند، نام برد.

«غلامحسن امیری» مدیر کانون فرهنگی هنری  محبان الزهرا (سلام الله علیها) و رابط کانون های اسفراین در این باره گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در آستانه شب یلدا به همت خیرین 110 بسته معیشتی به مبلغ هر کدام یک میلیون ریال تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

همچنین «محمد رحیمی» مدیر کانون فرهنگی هنری رمضان مسجد امام حسین (علیه السلام)بجنورد نیز اعلام کرد: با تلاش خیرین مسجدی و محوریت مرکز نیکوکاری مسجد، 201 بسته معیشتی تهیه شد.

وی افزود: 31 بسته هر کدام به ارزش 7 میلیون ریال و 170 بسته نیز هر کدام با  3میلیون و 500 هزار ریال تهیه و به مناسبت شب یلدا در سفره نیازمندان قرار گرفت.

 از سوی دیگر «بهنام قدسی»، رابط کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) بجنورد از تهیه 50 بسته معیشتی ویژه شب یلدا خبر داد و گفت: این بسته ها شامل خشکبار و برنج و گوشت است که هر کدام به ارزش 5 میلیون ریال تهیه شده است.

همچنین«محمد نصرتی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای دهگاه  بجنورد همچنین از تهیه بسته های معیشتی ویژه شب یلدا  خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با همیاری خیرین و جمع آوری کمک های مومنانه بسته های معیشتی ویژه شب یلدا تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع شود.


نصرتی در ادامه مطلب خود و در تکمیل این خبر اضافه کرد: فعالان خیرین برای مشارکت در این امر خداپسندانه  می توانند با شماره  09915897362تماس بگیرند.

 
این گزارش می افزاید: «سعید شکوری» مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (علیه السلام) اسفراین نیز گفت: با نزدیک شدن به طولانی ترین شب سال، قرارگاه جهادی جمعیت امام حسنی‌ها در نظر دارد که تعداد ٣١٣ بسته مواد غذایی تهیه و در بین نیازمندان شهرستان توزیع کند.

 
همچنین «یوسفعلی گریوانی» مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد (علیه السلام) بجنورد نیز در ادامه از توزیع 200 بسته گوشت نذری  و نیز بسته های میوه ویژه شب یلدا خبر داد و گفت: این بسته ها به همت خیرین نیک اندیش مسجدی در سبد خانواده های نیازمند قرار گرفت.

 
گفتنی است، کانون های فرهنگی هنری مساجد  دیگر نیز در نقاط شهری و روستایی استان در تدارک دستگیری از نیازمندان به مناسبت شب یلدا هستند.