تبادل اندیشه و تجربه دستاورد بزرگ رویداد ملی فهما است
تبادل انديشه و تجربه دستاورد بزرگ رويداد ملي فهما است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛

تبادل اندیشه و تجربه دستاورد بزرگ رویداد ملی فهما است

فرخنده به برگزاري سومين رويداد ملي فهما با شعار «به توان مردم» اشاره کرد و گفت: رويداد فهما، جرياني سازنده است که مي تواند رونق مساجد بر پايه ظرفيت‌ها و توان مردمي را در جامعه تبيين کند.
شناسه خبر : 33690 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۱

«حسین فرخنده» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به نقش کانون های مساجد در رونق فعالیت های فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد با ظرفیت افراد علاقمند و منابع انسانی ارزشمند به طور قطع محرک بسیار خوبی است تا آنچه توان مردم است به منصه ظهور برسد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه انتخاب شعار «به توان مردم» برای سومین رویداد ملی فهما را زیبا و به جا توصیف کرد و در این باره گفت: لازم است در اجرای هر چه بهتر اقدامات و برنامه های کانون ها و حمایت بیشتر از فعالیت های اهالی مسجد، خلق منابع جدید داشته باشیم و ظرفیت ها را شناسایی و احصاء کنیم.


وی در ادامه مطالب فوق همچنین به اهمیت برگزاری رویداد ملی فهما اشاره کرد و افزود: طرح های تدوین شده و در دست اجرای رویداد ملی فهما همچون ترنم فهما، شکوه مادری و دیگر طرح های فرهنگی و هنری و قرآنی کارشناسی شده و ارزنده است که ضرورت دارد، برای اجرای بهتر و اثر بخشی بیشتر آن تعامل با دستگاه های مرتبط به مسجد و نیز همفکری و همراهی روسای فرهنگ و ارشاد در شهرستان ها را نیز مورد توجه قرار داد.


فرخنده، با بيان اينکه فعاليت اثربخش کانون‌هاي مساجد بر کسي پوشيده نيست، نسبت به تحليل و ارزيابي فعاليت‌هاي فهما تاکيد کرد و گفت: اعضاي کانون‌ها تجربيات خود را با يکديگر به اشتراک بگذارند.


دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تاکید بر این مهم که باید زمینه های بیشتر فعالیت  فعالان فرهنگی هنری  را در مساجد فراهم آوریم، تصریح کرد: هر چقدر این زمینه بیشتر فراهم شود، زیبایی های مسجد نمایان تر خواهد شد و بدون شک سریعتر و درست تر در مسیر پیشرفت قرار می گیریم.


فرخنده گفت: از نویسندگان، نخبگان و تأثیرگذاران مسجدی در معرفی قابلیت های فرهنگی هنری مساجد بهره ببریم  تا جریان های فرهنگی در دایره مساجد و جامعه ایجاد شود و شاهد شکوفایی فهما به معنای واقعی باشیم.

 

وی همچنین اضافه کرد: امروز که شاهد طیف گسترده ارتباطی هستیم باید بدانیم که دنیا، دنیای تعامل است و هر حرکت و برنامه ای و تولید محتوا و خبری، می تواند ارزشمند باشد، لذا تلاش کنیم تا الهام بخش دنیای فرهنگ و هنر با قابلیت های فعالان مسجدی شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بر برگزاری جلسات و تقویت نگاه تحلیلی فعالان کانون های مساجد تاکید کرده و افزود: فعالیت 389 کانون در مساجد استان، عدد قابل توجهی است که می توان از تجربه فعالان این کانون ها بهره های فراوان برد.


فرخنده، افزود: با وجود اینکه کرونا و محدودیت های ناشی از آن، فعالیت های اجتماع محور را تحت شعاع قرارداد و اقدامات کمرنگ تر شد و این موضوع می توانست سبب شود تا امکان حضور کمرنگ تر کانون ها در فعالیت های اجتماعی را شاهد باشیم اما با تلاش فعالان فهما در مساجد باعث رونق مساجد و اقدامات ارزشمندی در زمینه های مختلف  بویژه همدلی و دستگیری از نیازمندان شد.

 

وی اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش و برنامه ریزی بتوانیم  محفلی برای بیان خاطرات و تجربیات فعالان کانون های فرهنگی و هنری ایجاد شود که همه بتوانند از تجربه یکدیگر در خصوص نحوه جلب مشارکت ها و اعتبارات و فعالیت های جنبی بهره مند شوند.