پیام استاندار خراسان شمالی به دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر
پيام استاندار خراسان شمالي به دومين جشنواره ملي فيلم کوتاه روستا و عشاير

پیام استاندار خراسان شمالی به دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر

استاندار خراسان شمالي در آستانه برگزاري دومين جشنواره سراسري فيلم کوتاه روستا و عشاير به ميزباني خراسان شمالي پيامي بدين منظور صادر کرد.
شناسه خبر : 33757 تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «محمدرضا حسین نژاد» استاندار جدید خراسان شمالی درمتن  این پیام  که به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی بیان کرده است:

«جامعه روستایی و عشایری، سرچشمه فرهنگ و هنر اصیل و گنجینه میراث فرهنگی و شاهرگ های حیاتی عرصه اقتصاد و تولید است و از این روی برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری می تواند گنجینه‌های پنهان روستاها و مناطق عشایری را به منصه ظهور برساند.

با توجه به ظرفیت های فراوانی که در روستاها و مناطق عشایری کشور وجود دارد برجسته کردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن در عین حفظ بافت روستایی و عشایری ضرورتی است که امروزه تنها با زبان هنر امکان پذیر است و چه خوب که امروز هنرمندان از دریچه سینما جاذبه های نهفته در دل روستاها و مناطق عشایری را به تصویر می کشند.

اکنون خرسندم که جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر پایه گذار شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم این خطه و نمایش گوناگونی زندگی روستائیان وکوچ نشینان در جای جای ایران با زبان هنر شده است و امیدوارم فضای ایجاد شده سرآغاز حرکت‌هایی سازنده و ثمربخش برای معرفی توانمندی ها و زیبایی های روستا باشد.

امید که این جشنواره آغازی باشد برای توجه بیش از پیش مسئولان به جامعه روستایی و عشایری و حفظ زندگی روستا نشینی، عشایر نشین، فرهنگ ها و باورهایی که هویت و تاریخ یک سرزمین را در دل خود جای داده است.

اینجانب صمیمانه از همه هنرمندان شرکت کننده، عوامل و برگزارکنندگان این جشنواره ملی تقدیر و تشکر می‌کنم و موفقیت روز افزون را از درگاه خداوند متعال برایشان مسئلت نموده و میزبانی شایسته از هنرمندان و مهمانان عزیز سایر استان ها در این رویداد مهم را در خراسان شمالی،خطه باب الرضا و گنجینه فرهنگها و معرفتها آرزومندم

 گفتنی است؛ دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر هفتم تا نهم دی ماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار خواهد شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره پس از 3 روز رقابت تنگاتنگ پنج شنبه؛ نهم دی ماه ساعت 18 در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد  معرفی می شوند.

محمدرضا حسین نژاد

استاندار خراسان شمالی