جامعه مهیای ظهور، جامعه اعمال «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» است
جامعه مهياي ظهور، جامعه اعمال «تذکر لساني، وظيفه همگاني» است
مشاور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

جامعه مهیای ظهور، جامعه اعمال «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» است

تقوي با اشاره به اهميت اشاعه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه گفت: اين مساله سکوت‌بردار نيست و اساسا جامعه مهياي ظهور، جامعه اعمال «تذکر لساني، وظيفه همگاني» است.
شناسه خبر : 33770 تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ همایش بزرگ مردمی امر به معروف و نهی از منکر امشب دوم دی ماه با حضور «محمد پاکمهر»، نماینده مردم شهرستانهای بجنورد، راز و جرگلان  مانه و سملقان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، جمعی از آمران به معروف و نمازگزاران با دغدغه، به همت  کانون مسجد انقلاب بجنورد و شورای فرهنگی آن برگزار شد.


 «علی تقوی»، مشاور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور که به عنوان سخنران و مهمان ویژه به این همایش دعوت شده بود، امر به معروف و نهی از منکر را ابتدا سبب خودسازی آمر به معروف و ناهی از منکر دانست و آن را وظیفه ای همگانی برشمرد.


وی سکوت در قبال انجام  امر به معروف  و نهی از منکر، رضایت به وقوع گناه و ترویج ضد ارزش ها تعبیر کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران  رخ داد که اسلام به سراسر جهان صادر شود نه اینکه بنشینیم و بی تفاوت باشیم و سکوت کنیم.  


تقوی با تأکید بر اینکه همه ما در برابر آنچه واقع می شود، مسئولیت داریم، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه مسئولان و روحانیون نیست واینکه  مثلا ما بگوییم چرا فلان مسئول مسئله بد حجابی و بی حجابی را حل نمی کند یا فلان روحانی برای بی نمازها بی تلاش است.


وی که به عنوان مؤسس مرکز تخصصی آموزش و احیاء واجب فراموش شده نیز شناخته شده است، در ادامه مطلب فوق  تصریح کرد:  تذکر و مطالبه بجا و به موقع من و شما کارسازتر و لازم است چرا که ما از جنس مردم هستیم و بدانیم  که تأثیر کامل تری دارد و عمل ما مکمل تذکر روحانیون است.


تقوی همچنین با تأکید بر نقش و تکلیف آحاد جامعه  در اقامه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها و بی عدالتی ها در مجموع مظاهر منکر موجود ابتدا یقه خودمان را بگیریم که چرا تذکر ندادیم و سکوت کردیم چرا که سکوت ما بهای سنگینی در پی خواهد داشت.


این استاد حوزه و دانشگاه، در ادامه با عنوان اینکه امام زمان آمدنی نیست بلکه آوردنی است، افزود: تک تک ما مردم می بایست زمینه ظهور امام عصر (عج) را فراهم کنیم و تا زمانی که انتظار داشته باشیم مشکلات و آسیبها را یک نفر مسئول رفع کند، ظهور رخ نمی دهد.


حجت الاسلام «محمد نجفی زاده»، امام جماعت مسجد انقلاب بجنورد نیز ضمن خیرمقدم به حاضران در همایش، اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و موضوع تذکر لسانی را عملی واجب برای تک تک افراد جامعه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این فریضه دینی ارزشمند شاهد جامعه ای توحیدی و امام زمان پسند باشیم.
پایان/