اسامی داوران دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر اعلام شد
اسامي داوران دومين جشنواره ملي فيلم کوتاه روستا و عشاير اعلام شد

اسامی داوران دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر اعلام شد

حسين فرخنده، اسامي داوران دومين جشنواره سراسري فيلم کوتاه روستا و عشاير را که به ميزباني استان خراسان شمالي برگزار مي‌شود، اعلام کرد.
شناسه خبر : 33807 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر؛ «حسین فرخنده»، اسامی داوران دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر را که به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می شود، اعلام کرد.

دبير دومين جشنواره سراسري فيلم کوتاه روستا وعشاير گفت: «فرشاد فدائیان»، «مهرداد اسکویی» و «تورج اصلانی» که از چهره های شاخص در عرصه فیلمسازی هستند داوران مرحله نهایی این جشنواره هستند.


وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به این که برای بازبینی 171 آثار رسیده از ظرفیت هنرمندان فیلم ساز استان بهره گرفتیم، تصریح کرد: «حامد ظریفیان»، «سعید آقایی»، «رضا سپهرداد»، «تقی علی آبادی» و «رضا غلامی مطلق» به عنوان هیئت بازبین، آثار را بررسی و در نهایت  41 اثر را برای رقابت در مرحله نهایی انتخاب کردند.

فرخنده با اشاره به این که فیلم های منتخب جشنواره نیز، طی روزهای 7 و 8 دی ماه، در سینما «گلشن» بجنورد اکران خواهد شد، بیان کرد: کارگاه آموزشی با حضور دکتر« الستی» از استادان برجسته فیلم و استاد دانشگاه در روزهای هشتم و نهم دی ماه در مجتمع ایثار مرکز استان برگزار می‌شود.

گفتنی است بخشی از کارنامه کاری و فعالیت های هیات داوران این جشنواره به شرح ذیل است:

«فرشاد فدائیان» نیز مستندساز و عکاس ایرانی است و از سال ۱۳۶۷ مستندسازی را با فیلم “سنگ، مادر خاموش” آغاز کرد و تا امروز نزدیک به ۸۰ فیلم کوتاه و بلند با موضوعات مختلف ساخته است.

«مهرداد اسکویی» فیلم ساز، تهیه کننده، عکاس پژوهشگر و چهره‌ فرهنگی ایرانی است و دارای درجه یک هنری از سوی  شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور می باشد و تولید بیش از 10 فیلم مستند و کوتاه داستانی و چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی «پرنس کلاوس» کشور هلند در سال 2010 در کارنامه فعالیت خود دارد.

«تورج اصلانی» فعالیت حرفه‌ای خود را در سینما به عنوان جوانترین مدیر فیلمبرداری سینمای ایران در سال ۱۳۷۹ با فیلم سینمایی خواب سفید آغاز کرد و مدیر فیلمبرداری بیش از ۳۵ فیلم بلند سینمایی از محصولات سینمای ایران و کردستان عراق و ترکیه ، داور نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لیلون در کردستان سوریه و جشنواره بین‌المللی فیلم سلیمانیه، ساخت بیش از ۱۰ فیلم کوتاه ،انیمیشن ، مستند و داستانی در انجمن سینمای جوانان ایران را در کارنامه خود دارد.

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر هفتم تا نهم دی ماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار خواهد شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره پس از 3 روز رقابت تنگاتنگ پنج شنبه؛ نهم دی ماه ساعت 18 در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد  معرفی می شوند.